Testen: wachten op je partner of niet?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Morgen is mijn NOD (spannend!!!!) maar mijn man vertrekt heel vroeg 's morgens voor een week op (werk)reis. Stel dat ik nu niet ongesteld wordt, zou ik dan testen (met het risico dat ik dan aan telefoon het grote nieuws moet vertellen)? Wat zouden jullie doen?

Veel groetjes, Ilse

Ps. Bij mijn dochtertje heb ik namelijk 5(!) zenuwslopende dagen lang gewacht uit bijgeloof (ik dacht dat als ik te vroeg zou testen, het dan niet waar zou zijn, tja... je denkt rare dingen soms).

Kan je het niet morgen ochtend vroeg doen ?
OP je NOD Kan je toch ook al testen. . . .

mocht hij negatief zijn probeer je het een week later weer en dan kan je altijd bellen met nieuws. . ..

maar stel dat je morgen al bericht hebt dan gaat hij in iedergeval met een lekker gevoel op zakenreis en kunnen jullie je geluk niet meer op.

Haha dat is lastig!! Het is wel iets wat ik samen met mijn vriend zou willen doen. Maar ja, ik weet niet of ik dat inderdaad een week zou kunnen uitstellen. Denk ook dat mijn vriend ook wel erg nieuwsgierig zou zijn... maar ja als de test negatief is dan heb je niemand om de teleurstelling mee te delen en als het positief is om mee te vieren. Ik zou denk ik wachten... maar lijkt me wel erg lastig.

Als ik heel eerlijk ben snap ik het nooit als meiden zonder hun partner gaan testen. Ik vind het zo bijzonder, zo uniek, Dat wil je toch samen doen? je kiest er samen voor om zwanger te worden dan wil je (ik tenminste) toch ook samen die 2 prachtig mooie streepjes zien verschijnen. Dat gevoel, dat eerste besef dat je zwanger bent, dat kun je maar een keer ervaren. Als je de positieve test in handen hebt. Ik vind dat een waardevol iets, dat wil ik graag samen met mijn man beleven. Het is tenslotte de eerste bevestiging dat er een kindje van ons samen op komst is.. Maar misschien ben ik daar te gevoelig in..
Het lijkt mij ook belangrijk wat de mening van je man is. Ik kan me voorstellen dat hij er graag bij wil zijn als je de test doet. Maar misschien ook wel helemaal niet. en als het jou ook niet uit maakt of je samen of alleen de test doet dan zou ik ook niet zo lang kunnen wachten!
Maar als ik naar mn eigen situatie kijk zou ik wachten met testen! Mijn man zou het me ook niet in dank afnemen denk ik..
denk niet dat je hier wat aan hebt, maar goed.. succes in ieder geval!

Hoi,
Ik zou ook testen morgen heel vroeg!
Je staat neem ik aan toch op als hij weggaat, kun je net zo goed gelijk testen als het toch je nod is!!
Succes ermee

Lekkertesten morgen vroeg. Kun je het mooi samen doen!
En inderdaad indien negatief en niet ongesteld kun je altijd volgende week alsnog opnieuw testen!
Heel veel succes!

Ik zou ook gewoon testen ;), is het nog te vroeg dan test je later nog een keer. maar snap wel dat je bang bent dat je dan wat teleur gesteld kan zijn mocht het negatief zijn. Bij mijn dochter bleef mijn menstruatie 5 dagen uit, we waren nog aan het verbouwen en ik heb toen tussen de verfbakken en kwasten op de wc de test gedaan, nou er waren direct 2 streepjes zichtbaar. Terwijl ik gewoon dacht ongesteld te worden, die klachten had ik ook!! de dagen erna heb ik continu nog menstruatie klachten gehad, iedere keer naar de wc om te checken of ik echt niet ongi was. maar dat bleef gelukkig uit!!
succes!!

Toen we voor de eerste keer zwanger wouden worden kon ik niet wachten met testen en na een positief streepje heb ik de test ingepakt en s'avonds aan hem laten uitpakken!
Geweldig zijn reactie!!!

Xxx

Terug
Bovenaan