testen

hoi ik heb een vraagje ik heb vandaag een zwangerschapstest gedaan was positief maar kan het zijn dat ik dan gisteren ben bevrucht of toch al eerder ben erg nieuwschierig de 1 zegt het kan wel maar de ander zegt het kan niet zo snel al wie moet ik geloven
 
Hoi Jo,

het kan ABSOLUUT niet dat je gisteren bevrucht bent en nu al een positieve uitslag hebt. Het duurt nl. even voor je lichaam genoeg HcG heeft aangemaakt om de test positief te laten uitslaan. Het moet dus echt eerder zijn geweest dat je bevrucht bent (zeker 10 dagen geleden).

Groetjes Frederique
 
Hoi,

Gemiddeld duurt een cyclus 28 dagen. Wanneer je een zwangerschapstest doet wanneer je niet ongesteld wordt doe je dat dus meestal (op zijn vroegst) op de 29 of 30 dag na je vorige menstruatie. Je ovulatiedag (dat is de dag waarop je vruchtbaar bent) is gemiddeld op dag 14 na je vorige menstruatie. Theoretisch gezien heeft de bevruchting dus minimaal twee weken geleden plaatsgevonden.

Gefeliciteerd!
 
FF wat recht zetten!!

Michelle je het is zo dat je ovulatie 14 dagen voor je nieuwe ongidag is en NIET 14 dagen na je laatste. Dit is alleen zo bij een cyclus van 28 dagen. Want dan het is precies op de helft.
Dus heb je een cyclus van 30 dagen dan is je ei op dag 16 gesprongen.

Jo gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Groetjes Claudy
 
En wellicht voor alle compleetheid: de ovulatie kan plaatsvinden 12 tot 16 (en dus niet alleen maar precies 14) dagen vóór je volgende menstruatie

Groetjes!
 
Terug
Bovenaan