Tetanus prik

A

Anoniem

Guest
Hallo!
Even een vraagje, tijdens mijn vorige controle heeft de gyneacoloog aangeraden om een tetanus prik te halen, schijnt hier (in Portugal) heel gewoon te zijn. Nou kan ik hier weinig over vinden, maar heeft een van jullie ook een tetanus prik gehad tijdens de zwangerschap of weet iemand wat hier over gezegd wordt in nederland?
Bedankt voor de feedback!
Astrid

Hoi,

Bij mijn beide zwangerschappen (in 2004 en ben nu weer in verwachting) is dit niet ter sprake gekomen bij de controles. Het komt mij ook niet zo  bekend voor  moet ik je zeggen.
Als je de opinie van een nederlandse verloskundige zou willen hebben, zou je bijvoorbeeld een verloskundigen-praktijk kunnen mailen met deze vraag.

Succes en goede zwangerschap!

Hallo!

Een tetanus prik is veilig in de zwangerschap volgens mijn huisarts. Ik ben namelijk een aantal week geleden erg gebeten door een van mijn katten en mij werd dus ook aangeraden een tetanus prik te halen. Nou is het feit alleen dat ze hier (Canada) alleen de DTP hebben (Difterie, Tetanus en Polio), en die eerste en laatste zijn dus niet veilig in de zwangerschap! Ik heb de prik dus ook niet gehad!
Let dus goed op dat je alleen een tetanus prik en niet de DTP krijgt!

Groetjes Ponoka

Hoi Ponoka,

Begrijp ik het nu goed dat jij in canada woont?
Mijn moeder woont daar namelijk ook in Nova scotia.
Waar woon jij?
Komende zomer gaan wij naar haar toe, en vaak koop ik daar dan ook kleding enz omdat het een stukje goedkoper is.
Hebben ze daar ook leuke positiekleding?
En zo ja waar moet ik dan kijken en is het qua prijs te doen.
Even een vraag van heel andere aard natuurlijk maar ben benieuwd.

Liefs
Anita

Hoi Anita!!

Ik woon in Alberta! Nogal wat kilometertjes van Nova Scotia vandaan!!
Ik moet zeggen dat ik nog niet in veel zwangerschaps winkels geweest ben hier! Heb namelijk afgelopen najaar wezen shoppen bij Miss Etam en Prenatal toen ik in NL was! haha! Maar zal er eerdaags ook hier eens aan moeten geloven, want heb alleen winterkleding en ja nu het voorjaar er aan komt is iets luchtigers ook wel lekker!
Volgens mij zijn kleren hier over het algemeen wel goedkoper dan in Nl! Alhoewel de prijzen hier ook aardig gestegen zijn!!

Heb je al zin in je vakantie naar Nova Scotia? Hopelijk zullen wij in de toekomst ook nog eens die kant van Canada op reizen! Alberta en Britisch Columbia hebben we nu wel aardig gezien. Maarja Canada is ook zo groot, denk eigenlijk niet dat je ooit uitgekeken raakt!

Liefs Katriena

Hoi Katriena,

Ik heb toen ik 18 was 2 maanden in BC gewerkt, encht een prachtige provincie.
Ik ga naar mij moeder die nu komende juni 5 jaar in nova Scotia woont.
Ze weet nog niet dat ik zwanger ben!
Dat gaan we op moederdag via de skype vertellen dus das wel extra spannend.
En ik hoop natuurlijk dat ze in december naar nederland komt.
Hoop met haar lekker voor babyspulletjes te gaan shoppen, ze zitten in de kreeften handel dus ik wil graag shirtjes met kreeftjes er op en zo hi hi hi.
Heb er heel veel zin in.
Mij achterneef woont trouwens ook in Alberta (in Edminto das toch in alberta dacht ik?).
Woon jij daar al lang, en hoe ben je er verzeild geraakt?

Liefs
Anita

Terug
Bovenaan