Tetanus prik

Hallo,
Even een vraagje, heeft er hier iemand een tetanus prik gehad tijdens de zwangerschap? Schijnt hier (in Portugal) heel normaal te zijn en het is mij aangeraden door de gyneacoloog om die prik te gaan halen, maar ik wil graag weten of dit in Nederland ook gewoon is.
Bedankt alvast!
Astrid

Hee Astrid!

Ik heb er nog niet eerder van gehoord. Hier doen ze t in ieder geval niet. Maar t kan toch geen kwaad???? (weer een) extra voorzorgsmaatregel.
Heb je ondertussen al een echo gehad? Ik heb 8mei een afspraak. En een paar dagen ervoor (weer) bloed controle en deze keer word ik op zwangerschapsdiabetes getest. Is hier standaard. Op nuchtere maag (heel moeilijk voor me)  wordt bloed geprikt. Dan krijg je zo'n mierzoet zoeter dan whatever drankje, een uur wachten (honger, honger,)  en dan weer bloedprikken.
Groetjes,Priscilla

Hoi Priscilla,

Ik dacht ook, het kan vast geen kwaad, vooral als de gyneacoloog het aanraad, die zal toch wel weten waar ze het over heeft, maar mijn dokter hier (een nederlandse arts) vond dat ik het toch even moest nachecken, want hij raadde het af......ik ga denk ik maar gewoon naar de kliniek waar ze de injecties geven en daar nog even rondvragen, en dan toch maar doen denk ik.
Dus jij hebt jouw echo in Mei, is dat je tweede echo dan? Ik heb eindelijk vorige week mijn eerste gehad, bij 17 weken, dus wel wat laat, maar ben nun toch echt blij dat ik een hartje heb horen kloppen en het zien bewegen, dus voel me nu pas echt zwanger. Moet in Mei weer, rond de 22 weken, voor de 2e echo.
Is het bij jullie ook zo'n mooi weer? Ik geniet wel hoor, lekker buiten iedere dag, heerlijk!
He, success bij de echo en de bloedproef!

Astrid

Hoi Astrid,

Het wordt de 3de echo. De eerste met 6w nog iets, hartje gehoord en vruchtje gezien. De 2de met 12wnog iets, nekplooimeting. En de 3de is de 'grote' 20w echo waar ze heel veel checken. Nog een weekje dus...  
He he eindelijk  dat je je baby heb mogen bewonderen op de echo.... Een opluchting zeker! Verder alles goed? Ik ben sinds een week weer aan t werk, seizoen is begonnen (hotelreceptioniste).   Het is na een paar slechte dagen weer lekker weer. Gelukkig maar anders heb je van die klagende gasten...
groetjes,Priscilla

Hoi Priscilla,
Nou, vandaag toch de prik maar gehaald. Een erg aardige dokter (blij dat mijn vriend mee was om te vertalen, ha ha), dus dat is nu gedaan. Verder alles goed. Helaas voel ik de baby nog niet bewegen, maar ik denk dat dat wel snel zal komen. Mijn eerste echo was nogal laat (pas bij 17 weken) dus mijn 2e is over 2 weken, bij 22 weken, hoop dat alles goed is!
Ik zou in January gaan solliciteren, ook bij hotels hier (heb zelf 12 jaar op cruiseschepen gewerkt, dus zat nog een beetje te twijfelen of ik wel in een hotel wilde werken, eigenlijk had ik wel genoeg van al die klagende mensen, ha ha), maar vanwege de zwangerschap toen maar niet gaan solliciteren. Dus ik doe op het moment helemaal niets. Ben wel met een internet bedrijfje bezig, dus als dat allemaal goed gaat, kan ik straks gewoon lekker thuis blijven.
Waar zit jij precies op Kreta? Ik ben daar jaren terug 1 keer geweest op vakantie, heerlijk eiland!
Nou, werk ze en geniet ze!
Groetjes
Astrid

Hoi Astrid, daar ben ik weer!

Beetje errug druk nu ik weer werk en met de jongens enne....
er zit ook deze keer een jochie in m'n buik!!!!! Ben heel blij en opgelucht dat de echo er goed uit zag! Nu is de vruchtwaterpunctie niet nodig. Nog even en dan mag jij weer voor een echo he? Ik woon in Gouves vlakbij t 'beruchte' Hersonissos (helahola) heeft zo z'n voordelen zoals de nederlandse snackbar.... Ik werk in Annisaras tussen Gouves en Hersonissos in, nog geen 10 min. met de scooter (jaja). Een voornamelijk franstalige 5* hotel, m'n 2de seizoen. Daarvoor organiseerde ik de entertainment in een hotel.
Heb je Hyves??? Je kunt me vinden onder m'n naam. Nou, voor 5jaar (toch?) ben je veilig met die prik!
Ik moet er nu weer vandoor...
Oja, is t daar al zomer???? Hier begint t er eindelijk een beetje op te lijken, t duurde veel langer dan normaal.
Groetjes, Priscilla

Terug
Bovenaan