Teunisbloemolie breng cyclus in de war?

<p>Hai allemaal!</p><p>Ik heb een vraagje... M'n vriendin heeft doorgaans een cyclus van 29 dagen, waarbij haar LF ongeveer 10 a 11 dagen is. Nu las ik dat dat eigenlijk net te kort is dus is ze deze cyclus begonnen met teunisbloemolie.. haar eisprong was op de 20ste dag. Normaal gesproken, op dag 10 na de eisprong heeft ze wat spotting en de dag daarna is ze dan ongesteld. Gisteren had ze twee ienimini druppeltjes bloed, niet noemenswaardig zei ze, en het heeft niet doorgezet. </p><p>Ze heeft verder ook geen pms klachten of andere dingen. </p><p>We hadden gehoopt de eisprong naar voren te trekken, maar kan het zijn dat de LF nu gewoon verlengd wordt op een andere manier? Heeft iemand hier ervaring mee?</p>
 
Teunisbloemolie verkort je cyclus, als in vervroegen van eisprong want na je eisprong stop je ermee.. Volgens mij slik je het niet voor je luteale fase
 
Ik weet sowieso niet of er iets is wat je lf verlengd
 
Is het niet dat als je je eisprong kan vervroegen, dat je LF dan automatisch langer is? 
En kan een cyclus meteen al zo in de war zijn van 14 dagen teunisbloem slikken?
Vanmorgen hebben we een test gedaan trouwens, maar die was negatief. Gisteren had ze volgens de app, die so far behoorlijk on point is ongesteld moeten worden...
 
Volgens mij wil het niet zeggen als je eisprong eerder is, je luteale fase langer wordt.
Teunisbloemolie slik je volgens mij met name voor een regelmatige cyclus. Je zou kunnen beginnen met tarwekieolie ná de eisprong. Dit schijnt soms de luteale fase wel te verlengen... Ook zou monnikspeper mogelijk helpen..
Maar volgens mij reageert ieder verschillend op al die natuurlijke middeltjes. Overigens zou een luteale fase van 10dgn net genoeg moeten zijn! ?
 
Tarwekiem hebben we geprobeerd, alleen kon ze daar heel slecht van poepen, en waren alle cyclussen heel rommelig en voelden raar. Daar zijn we vorige maand weer mee gestopt. 
Het is zo verwarrend omdat ik dan bang ben dat we haar hele cyclus nu om zeep gooien met teunisbloemolie? Ze gaf net aan dat ze af en toe wat krampjes voelt, dus het is even afwachten... 
 
https://www.oudersvannu.nl/zwanger-worden/hoe-zwanger-worden/teunisbloemolie-en-zwanger-worden/
Heb je dat (of soortgelijk) gelezen? Denk niet dat je hiermee "een specifiek deel" dus de LF van je cyclus kunt verlengen. Maar het kan positieve invloed op je cyclus hebben. Het is een homeopatisch product dus het zal ook afwachten zijn wat de uitwerking op het lichaam van je vriendin is.
Verder dacht ik dat een luteale fase vanaf minimaal 10 dagen voldoende zou moeten zijn en zou ik zelf niet zo snel ies nemen wat de cyclus beinvloed maar je weet niet precies hoe. Alles wat kan werken kan ook tegenwerken..
 
Je luteale fase wordt niet langer als je eisprong eerder is. Je zou ook extra vitamine C kunnen nemen om de luteale fase te verlengen. In een bepaald percentage vrouwen helpt dit. Ik heb het ook gebruikt in de ronde dat ik zwanger raakte van mijn zoontje. Deze keer ook weer, maar we moeten het effect nog meemaken. Ik nam dan een dagelijkse dosis van 500 mg. 
 
Terug
Bovenaan