Teveel ‘doen alsof spel’

Bij onze zoon van bijna 6 jaar merken wij dat hij met spelen zoveel mogelijk 'doen alsof’ wil spelen. Kan dit ook teveel worden en moeten we daar grenzen aangeven?
 
In principe is doen alsof, oefenen voor later. Bij mij in groep 8 gebeurde dat nog steeds, tegen die tijd meiden die GTST na speelden.
Het is in principe sociaal en bewegelijk.
Als het je irriteert kan je natuurlijk wel aangegeven wanneer het wel, en wanneer het niet mag.
Rekening houden met omgeving en geen schade aanrichten zijn logische grenzen.

Verder kan je ander spel aanbieden ter vervanging.
 
In principe is doen alsof, oefenen voor later. Bij mij in groep 8 gebeurde dat nog steeds, tegen die tijd meiden die GTST na speelden.
Het is in principe sociaal en bewegelijk.
Als het je irriteert kan je natuurlijk wel aangegeven wanneer het wel, en wanneer het niet mag.
Rekening houden met omgeving en geen schade aanrichten zijn logische grenzen.



Verder kan je ander spel aanbieden ter vervanging.


Je zou bijvoorbeeld ideeën kunnen opdoen bij spellen die online beschikbaar zijn, zoals sommige te vinden op https://casinospacebe.com/1-euro-deposit-casino/, en deze concepten aanpassen voor kinderen. Op die manier leren ze spelregels volgen en strategieën bedenken, terwijl het veilig en leuk blijft. Het kan ook inspireren tot creatief rollenspel met vrienden of in de klas.
Ik ben het met u eens. Dit is geen probleem, maar als het u zorgen baart, kunt u gewoon een ander spel voorstellen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan