teveel drinken?

hallo,

Ik vind dat mijn zoontje best veel spuugt...eigenlijk de hele dag wel door!soms een klein mondje en soms explosief. maar soms spuugt hij ook dagen bijna niet???ik dacht eerst aan reflux ofzo, maar dan zou hij veel meer moeten huilen toch?hij is ook niet ziek ofzo, want dit heeft ie eigenlijk al vanaf 4/5 weken.toen wel aangegeven bij het cb maar ze zei dat dat erbij hoorde (zolang hij er geen last van heeft).maar hoe weet ik zeker dat hij er geen last van heeft en zou het kunnen dat ik hem teveel voeding geef?hij krijgt nu 6/7 keer voeding (bv) ik probeer echt elke 3 3 1/2 uur te voeden omdat hij snel z'n ritme omdraaid en ik het wel heeeel erg lekker vind dat hij doorslaapt!wat denken jullie?teveel voeding?of lijkt hij toch wat last van reflux te hebben?moet ik toch meer op verzoek voeden?hij is nu 9 weken en weegt ongeveer 5 kg.

groetjes Iris
 
dat hij niet veel huilt wil niet zeggen dat hij geen reflux heeft hoor. Mijn kereltje was heerlijk rustig en dronk gewoon veel. Dacht ik. Na 5,5 maand bleek dat hij toch echt verborgen reflux heeft. Met bv kun je sowieso op verzoek voeden en daar is eigenlijk geen limiet aan. Met flesvoeding is dat weer anders. Ik zou toch even naar de huisarts gaan voor advies of een doorverwijzing als hij erg veel blijft spugen. Ik vind het cb nogal laks en heb al een aantal keren verkeerd advies gekregen. Je zou ook kunnen kolven en dan wat johannesbroodpitmeel (nutriton) er door kunnen doen. Dit helpt goed tegen spugen.
 
Mijn dochtertje, nu bijna 8 mnd heeft ook reflux. Net als Supertje was mijn dochter gewoon altijd een erg opgewekte en tevreden baby. Maar spuugde ze gewoon iedere fles er even hard uit.
( bij ons was er geen dag of fles dat er niet werd gespuugd). Vanaf twee weken heeft ze frisio tegen krampjes en spugen gekregen, later werd dit verder ingedikt met nutrion en heeft ze medicijnen gekregen. Net als Supertje vind ik ook dat sommige medewerkers van het CB wel erg snel uit gaan van het gemiddelde en wat wel normaal zou moeten zijn bij een kind. Als je het niet vertrouwd zou ik ook zeker naar de HA/KA gaan.
 
ik vind het zo lastig, want aan de ene kant heb ik zoiets van hij groeit goed en lijkt er niet echt last van te hebben, maar aan de andere kant denk ik hij spuugt soms wel erg veel dit kan toch niet "normaal"zijn?vriendinnen met kids herkennen dit ook niet echt...tja een mondje terug geven natuurlijk wel...

in iedergeval bedankt!
 
Hoi Iris,

Met borstvoeding kun je een kindje nooit teveel geven.. Kindjes geven zelf heel goed aan wanneer ze genoeg hebben gehad.. Mijn zoontje is nu 4 maanden en krijgt ook nog zeker 7 voedingen op een dag! En soms nog wel meer..

Wat betreft het spugen.. Een mondje vol voeding terug geven is 'normaal' en dit lijkt altijd al een hele flinke hoeveelheid terwijl het hooguit 5 cc is..
Zolang hij goed groeit en voldoende plasluiers heeft zal ik me nog niet zo snel zorgen maken..

Laat je hem wel iedere keer na een voeding (des noods een keer tussen de voedingen door bij het wisselen van kant) een boertje doen?
Je kunt evt. de achterkant van de box en van het ledikant omhoog zetten, zodat de voeding niet terug kan lopen.. Dit tegen reflux..

En altijd.... mocht je het toch niet vertrouwen; huisarts bellen!

Succes!
 
Terug
Bovenaan