teveel flesvoeding ?

hallo,

ik ben begonnen met het afbouwen van bv. na een borstontsteking, moest bijna naar het ziekenhuis, ben ik gister begonnen met afbouwen.
met het cb besloten om 4 x te kolven omdat ik nog een ontsteking heb zitten en de rest fv te geven. nu heb ik per keer dat ik kolf 140 cc. met de fles geven we 160 cc. nu is mijn vraag is dit niet teveel.
lars is 5 1/2 week en weegt 5260 gr. hij komt om de 4 uur voor de voeding.

alvast bedankt
bianca

Ik geef mijn zoontje gewoon zoveel als hij lust (Nutrilon standaard). Hij stopt vanzelf als hij wel genoeg gehad heeft. Ik schrijf wel op wat hij op een dag ongeveer drinkt en dat komt op zo'n 850 ml neer, verspreid over 5 of 6 voedingen. Hij is 6 en een halve week.
En succes met de borstontsteking. Ik heb het ook gehad toen ik stopte met borstvoeding en het is erg pijnlijk. Peneciline werkt wel snel, tenminste bij mij wel.

Beterschap!

Noa

hallo noa,

de dokter is aan het kijken hoe we verder moeten ben nu met de derde kuur bezig. de eerste twee werkte niet. echt frusterend hoor, ben er nu gelukkig bijna vanaf.

dank je wel voor je antwoord
bianca

Hoi Bianca,

Een simpel truckje om te weten hoeveel FV je kind ongeveer moet krijgen is het gewicht x 150 ml : het aantal voedingen dat je geeft.
Jou zoontje weegt ruim 5 kilo x 150 ml :  5 voeingen = ongeveer 160 ml per keer
Je moet gewoon in de gaten houden dat een kind zich happy voelt en niet meer FV geven dan 1 liter per dag, dan kan er niks mis gaan.

Groetjes Saskia

Terug
Bovenaan