Teveel fruit?

Hoi, Ik zag net in een reactie op 'wel/niet eten d.d. 21-12' staan dat teveel fruit eten niet goed blijkt te zijn i.v.m. teveel vitamines...
Is dit schadelijk dan????

 
De vitamines in fruit zijn wateroplosbaar en het teveel kan dus gewoon via de urine worden afgevoerd. De vetoplosbare vitamines (ADEFK)worden in je vetreserves opgeslagen en daar kan je wel snel een vergiftiging (teveel) van krijgen.
 
Bij de link hieronder kun je iets lezen over vitaminevergiftiging. Doorgaans gaat het hierbij niet om vitamine uit voeding, maar uit vitaminepillen (bv. 10 pillen per dag slikken ipv. 1).

Voor teveel fruit hoef je niet bang te zijn, wel kun je er op rekenen dat als je 2 kilo pruimen opeet, je de volgende dag op de wc zult zitten.

Eigenlijk geldt voor de meeste vitamines dat je echt gekke dingen moet gaan eten, wil je aan een vergiftiging komen (je wordt veel eerder misselijk van al het vet in boter dan dat je problemen krijgt met de vitamine D erin, want je moet er meer dan 500 gram van eten op een dag). Alleen vitamine A is een uitzondering tijdens je zwangerschap, maar een keertje leverworst op brood is ook geen probleem.

http://www.voedsel.net/vitmin/vitam.htm#vergif
 
Ik heb na mijn eerste zwangerschap een postnatale depressie gehad dat ongeveer een jaar duurde. Het was een vreselijke periode en heb er lang over nagedacht of ik nog een tweede wilde. Ik heb toch gekozen voor een tweede en ben nu 5 maanden zwanger, maar hoe dichter de uitgetelde datum dichterbij komt merk ik dat ik toch wel bang wordt het nog eens te moeten doormaken.

Wie van jullie heeft ook een depressie gehad en wie heeft daarna weer een kindje gekregen...en hoe ging dat?
Ik vind zelf dat ik ook weinig steun krijg van de verloskundige.
 
Terug
Bovenaan