teveel mee bezig

A

Anoniem

Guest
De laatste tijd heb ik er erg veel moeite mee om niet aan het zwanger worden te denken. Zijn er mensen die dit herkennen? Ik weet dat je er beter niet teveel mee bezig kunt zijn maar hoe?? Kun je ook zwanger worden ook al ben je er veel mee bezig? Zijn er mensen die dit ervaren hebben?

In ieder geval succes voor iedereen!

Groetjes Sp. ronde 11, eerste kindje

Hoi Anspi,
Ik weet hoe moeilijk het is, vooral als je net met de pil gestopt bent!!
Gevoel kun je nou eenmaal niet uitschakelen, ik niet tenminste...
Ik ben er ook best veel mee bezig geweest, nu nog trouwens, wordt alleen maar meer, want ik ben nu 4 weken en 4 dagen zwanger van de tweede.
En ja, je kunt dus ook zwanger worden als je er veel mee bezig bent.
Ze zeggen inderdaad dat het beter is om er zo min mogelijk aan te denken, en dat geloof ik ook, maar het is zoooooooo moeilijk!!!

Ik wens je heel veel succes met zwanger worden .
Dikke kus,
Dyonne

Hoi Dyonne,

Dank voor je snelle reaktie!
Gefeliciteerd met je zwangerschap, goed joh! Het doet me goed om te horen dat het dus ook kan lukken ook al denk je er de hele dag aan. Ik dacht al, hoe moet ik in hemelsnaam mijn gevoel uit gaan schakelen, dat lukt dus echt niet!

Geniet van de komende maanden en daarna natuurlijk van je kleine wondertje!

hoi.

Ik zelf ben elke keer zwanger geworden op het moment dat ik het juist even liet rusten. Maar je kan heus wel zwanger worden als je er mee bezig bent....ander zou geloof ik niemand zwanger worden. En tuurlijk ben je er vanaf het moment dat je heb besloten om proberen zwanger te worden ermee bezig...het is ook nogal wat..zeker bij de eerste. ik denk alleen dat je er niet alles door moet laten beinvloeden...veel succes en hopelijk ben je snel zwanger
liefs sannnie

Hoi Anspi,
heel herkenbaar hoor. Ook ik ben er veel mee bezig. Maar ja, dat uitschakelen lukt niet zomaar he. Ik probeer gewoon zoveel mogelijk dingen te doen, zodat ik bezig blijf (werk, leuke dingen in de vrije tijd) en dat helpt redelijk.
Als je maar probeert in elk geval positief te blijven. Want da's heel belangrijk.
Groetjes V.

Hai,

Ja dat blijft toch moeilijk zelf ben ik twee jaar bezig, en nu begin ik het een beetje los te laten, niet altijd maar het wordt beter,maar iets wat je graag wilt is moeilijk te vergeten, en ze zeggen toch altijd als je iets echt wil, dan lukt het toch altijd, zoals met studie waarom dit dan niet. Je moet van je gevoel uitgaan en het niet wegstoppen.

Succes veel liefs loona

Toch geloof ik er ook wel in dat je sneller zwanger word als je er niet te veel mee bezig bent, vooral omdat je wel verhalen hoort van mensen die na 4 jaar (of langer) ermee stoppen om zwanger te worden en voor adoptie of zo gaan. Ze laten het dan los en.... ja hoor zwanger.
Ook ik was, nadat we het even op een lager pitje hadden gezet, zo zwanger.
Hoeft natuurlijk niet te betekenen dat dat bij iedereen zo geld, want het los laten is o zo moeilijk, dat is één ding wat zeker is.

Groeten van Miena !

Ikzelf denk af en toe dat het er niet altijd veel mee te maken heeft, het zou anders toch juist positiever uit moeten pakken? Niemand kan zijn vinger er op leggen waar het nou wel mee te maken heeft denk ik. Het is je tijd als het je tijd is, al die processen, hormonen enz  in je lichaam, moeilijk hoor.
Het is leuk om er mee bezig te zijn, maar ook frustrerend en verdrietig. Ik denk wel dat we er sterker uit zullen komen en hoop dat het allemaal goed zal komen, ik duim voor iedereen

Terug
Bovenaan