teveel melk?

Dag moeders,

Ik heb een dochter van ruim 6 maanden.
Ze krijgt nog 4 flessen van 210/6 schepjes,( meer water) maar ze krijgt ook fruithap groentehap en pap wel gemaakt van 1 fles opvolgmelk.Wanneer mag ik de fles van 16.00 uur laten vallen? krijgt ze niet teveel. ik heb namelijk niet het gevoel dat ze te veel krijgt. ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
gr.Linda
 
hoi,
dacht dat ze niet meer als 1 liter opvolgmelk mochten hebben per dag. Staat geloof ik ook op de verpakking.
komt niet op een tiental ml. aan, maar als je er ruim bovenzit kan je wellicht eens een sapje met een babykoekje doen i.p.v. een fles of ietsje meer groente en fruit?
wel fijn dat ze in ieder geval goed eet! Toch?
Mijn kinders hielden en 1 houdt, altijd erg van flessen en BV, kan ik altijd aanbieden, drinkt ze altijd. Zolang ze niet huilt, ontevreden wordt, geef ik haar zoveel mogelijk wat ongeveer gebruikelijk is.4-5x dd.( Anne is nu 8 maanden)
groet, martine
 
Hoi Linda,

Waarom geef je je dochter nog zuigelingenvoeding? En je verdunt het dan ook nog, is daar een rede voor?

Vanaf 6 maanden mogen ze 2 á 3 flessen opvolgmelk van +/-200cc + 1 papvoeding ook van +/-200cc opvolgmelk hebben.

Opvolgmelk is iets vetter van substantie en is dus wat zwaarder omdat de behoefte ook verandert waardoor ze wat meer verzadigd raken.
En uiteindelijk zal ze dan als ze daar aantoe is vanzelf een fles laten vallen. Succes ermee! groet Daantje
 
Terug
Bovenaan