teveel ruimte??

Hallo allemaal,

Ik ben nu 37 weken zwanger en mijn kleine is nog niet ingedaald, dat is op zich niet zo erg maar ik ben een beetje bang dat ze nu dus nog teveel beweeg en zo de navelstreng om haar nekje gaat draaien?   Is deze kans groot?
En je lees ook wel es dat baby's overlijden tijdens de bevalling doordat de navelstreng
strak getrokken wordt tijdens de bevalling.
Voordat je gaat bevallen kunnen ze dat natuurlijk niet zien maar hoe groot is de kans nu eigenlijk als je kindje nog niet is ingedaald maar nog haarfijn   alle ruimte neemt.

Kan iemand mij hiermee helpen

groetjes wendy

Hoi,

Weet niet om wat voor percentages het gaat, maar het enige dat ik je kan zeggen (en dat heeft je vk of gyn je vast ook al wel verteld) is: mochten je vliezen breken?! Dan gaan liggen.
Dat hoeft echt niet midden in een winkel, maar dan naar huis en lekker gaan liggen en de vk/ gyn bellen. Als je ligt is de kans het kleinst dat je kindje met het hoofdje door de navelstreng zakt.

Maar gewoon met je vraag/ twijfel aankloppen bij de vk/gyn hoor!
Zij weten natuurlijk veel meer over de getallen en wat te doen dan wij als leken. En zeker zo met de bevalling in het verschiet is het wel lekker om gerustgesteld te worden.

Geniet nog van de laatste weekjes buik en beweging.
Groetjes,
Marije

Terug
Bovenaan