Teveel slapen ???



Hallo, ik heb een geweldig dochtertje van 17 maanden. Nu is het zo dat zij best (nog) veel slaapt. 's Morgens wordt ze niet eerder wakker dan 09.00 uur, vanmorgen pas om 09.45 uur. En dan slaapt ze nog van 12.00 tot ± 15.00 uur. En 's avonds gaat ze rond 19.30/20.00 uur naar bed. En vaak als het tegen bedtijd aanloopt (zowel 's middags als 's avonds) loopt ze zelf al naar de trap want dan wil ze ook graag naar bed. Ze is ook altijd blij om haar bed te zien, kan er ook uren in spelen met haar knuffels...
Ikzelf heb zoiets van: ze zal het wel NODIG hebben, maar  ik merk vaak aan reactie van m'n omgeving (vooral schoonouders) dat ze dat maar raar vinden. Vanmorgen zei m'n moeder nog: "Zou je niet eens naar de dokter gaan? Misschien mankeert ze wel wat?"  
Wat moet ik nou doen? Ze is echt altijd supervrolijk, je merkt gewoon aan haar dat ze lekker in d'r vel zit. Ze is  verder ook best  druk en beweeglijk.
Zijn er mensen met kinderen in dezelfde leeftijd die daar eens met mij over zouden willen praten?
Alvast bedankt voor jullie reactie !!!!!
 
Hoi Mierke,

Hier nog zo een slaapkop hoor.

Ons meisje is nu 19 maanden en komt wel vroeg uit bed 7.00
Gaat dan tussen 9 3n 10 weer er in en slaapt dan 1,5 a 2 uur.
s middags om 14.00 a 15.00 gaat ze er weer in voor 1,5 a 2 uur
dan is het om 19.00 (tenzij ik gewerkt heb dan is het later) weer tijd voor haar bed.

Op dagen dat ik werk is ze dan ook helemaal afgedraaid gelukkig maar 2 dagen.

Als ze op sommige dagen tot een uur of 8 a 9 slaapt dan slaapt ze 1x ook dan een uur of 2 a 3 achter elkaar maar moet dan ook wel echt vroeg naar bed. Meestal als ze maar 1x op een dag slaapt ligt ze er voor 19.00 al in.

Ik maak me er zelf geen zorgen om ze is verder super vrolijk en gezellig vind slapen fijn en ontwikkeld zich goed.

Op het cb daarintegen maakte ze zich wel zorgen ook omdat ze erg veel drinkt en vonden het verstandig dat ik even naar de huisarts ging hij heeft eerst het cb uitgelachen daarna om mij gerust te stellen geprikt op suiker omdat ze daar aan dachten bij het cb.
Uiteindelijk niets aan de hand.
Hij vond dat slapen alleen maar goed.

Dus zou me er niet te druk om maken maar er van genieten. Zolang als het nog duurt. Het ene kind slaapt nou eenmaal meer dan het andere kind.
Zie op mijn werk kinderen die voor hun tweede verjaardag al niet meer slapen maar ook kinderen die al bijna naar de basis school gaan en een hele dag niet trekken zonder een tukkie tussen de middag. Lekker laten slapen.

Soms vind ik het jammer dat je je zo onzeker kan voelen want voor sommige mensen is het nooit goed. Als je kind om 6.00 wakker is en overdag bijna niet slaapt is het raar maar slaapt je kind erg veel is het ook raar.

nou ja kan er nog ff over doorgaan maar zal het hier bij laten ;-)

groetjes
 
Hé Joyce, ben helemaal blij om te horen dat Luna (ons dochtertje) niet de enige is, haha.
Verder ben ik de eerste in onze vriendenkring die een kleine hebben (ook altijd niet even makkelijk) dus tja, de adviezen DIE je krijgt, zijn toch vaak van ouders en schoonouders.
Ons dochtertje drinkt ook best veel, maar lijkt mij alleen maar goed toch?
Ik werk ook 2 dagen en die 2 dagen is ze dan bij m'n schoonouders. En aangezien mijn schoonouders HYPERactief zijn (m'n vriend trouwens ook), is Luna  altijd wel afgedraaid na zo'n 'oppas-dag'.
Heb ze net om 12.00 uur op bed gelegd, en NU hoor ik ze pas weer roepen. Maar inderdaad, slapen is zeker goed voor de ontwikkeling, ze ontwikkelt zich ook goed naar mijn idee, dus BEDANKT..... leuk om iets van je te horen...
gr. Mira
 
Terug
Bovenaan