teveel voeding ? 13 weken oud

Hallo,

Hoeveel voeding krijgen jullie kindjes? Ons zoontje is 13 weken oud, weegt ruim 7 kilo en hij kreeg 5 flessen van 230 cc (210 water + 7 schepjes). Nou is dat volgens het CB teveel. Dus we hebben geprobeerd 4 flesjes, 2 van 250 cc en 2 van 230 cc. Maar dat vindt meneer dus te weinig (we mengen Friso Comfort met Friso Extra). Dus nu proberen we maar 5 voedingen van 200 cc van Friso Extra. Hopelijk gaat dat goed. Hij slaapt nu namelijk niet meer door, helaas! Op die 5 voedingen van 230 wel, toen sliep hij tot 8 uur, dat was heerlijk!!

Groetjes
Ingrid

Hallo,
Mijn zoontje is ook 13 weken maar bijna 6 kg. Wij geven hem 5 voedingen 180 water met 6 schepjes....? zal het cb ook wel teveel vinden? Ik vertel ook niet alles heel precies aan het cb, soms geven ze je het idee dat je het niet goed doet, terwijl jou kindje erg goed en tevreden is op deze hoeveelheid voeding!! Want je moet toch niet de hele dag met een huilerige huilbaby zitten!!
groetjes wendy

Hallo,

Mijn dochter is 11weken oud en weegt bijna 6kilo.Ik geef haar 4 flessen van 200.
Moest haar elke avond twee keer wakker maken voor de fles en vond dit zo zielig.
Gaf eerst rond 8,12,3,7,11 uur.Moest haar dus om 7 en 11 uur wakker maken.
Geef nu rond 8,12,5,10 uur.
De laatste geef ik uiterlijk om 11uur en meestal moet ik haar bij de laatste nog wakker maken.
De laatste eerder vind ik nog niks daar vind ik haar nog te klein voor.
Meestal is ze tussen een uur en anderhalf wakker.
Ik vind dat ze geen gelijk hebben op het cb het ene kind is het andere toch niet.
Jouw kind eet echt niet meer dan dat hij nodig heeft dus kennelijk heeft hij dit nodig.

Sucses ermee

Groetjes Lieke

Wat is eigenlijk teveel voeding? Ik vraag mij namelijk ook af.. geeft je eigen kind niet aan wanneer hij of zij genoeg heeft? Ik probeer mij ook strak aan de regeltjes te houden, maar dat is gewoon frustrerend, want zij blijft huilen naar voeding   als ik haar geef wat de CB voorschrjft  , zij weegt 4 kilo en is ruim 7 weken en ze drinkt 6 keer 90, maar ik geef
haar nu 120 5 keer of soms 6 keer, en daar is zij tevreden mee, volg je gevoel zou ik zeggen..

grtje sara

Mijn idee is ook dat je niet té veel naar het CB moet luisteren hoor, ieder kind heeft zijn eigen eetpatroon. Niet alles gaat zoals "de boeken" voorschrijven. Wij hebben een tweeling (meisje en jongen, 13 weken oud) en zij weegt 1 kilo minder dan haar broer, eet ook minder en is gewoon een heel ander kind wat eten betreft.    

Volgens het CB at onze zoon ook te veel, maar hij heeft het echt nodig gehad, nu drinkt hij weer minder, 4x ipv 5x  per dag 180 met 20 extra water, dus als een kind een groeispurt heeft, hebben ze ook meer voeding nodig. Ik zou zeggen: je kindje kan zelf het beste bepalen wat hij/zij nodig heeft. Elk kindje is anders en de regeltjes werken dus ook niet altijd. Wij laten ze drinken op verzoek, en zij krijgt soms 180 op, meestal 150, en hij met gemak 180  met 6 schepjes Omneo en nog 20 extra water.

Als je denkt dat je kindje dus meer lust dan je hem aanbiedt, mag je altijd extra water toevoegen, begin met 10 en kijk of ie tevreden is, zo niet, mag je 20 extra water geven. Probeer het gewoon uit, een tevreden kind is toch meer waard dan een huilend kind wat overstuur raakt omdat ie nog honger heeft???!!

Succes ermee, volg je gevoel, jij kent je kindje het beste!

Groetjes Marasje

Terug
Bovenaan