teveel voeding kan dat?

hallo, onze zoon is nu 3 maanden en heeft 5 voedingen (heel soms 4 voedingen) overdag van 200 cc per fles. nu komt hij snachts ook nog altijd een keer en drinkt hij wederom een volle fles leeg. nu zou ik en willen dat hij door zou slapen en ik vraag me af of hij nu niet veelste veel voeding binnen krijgt hij zit per dag ruim aan de liter. weet iemand of het kwaad kan zoveel drinken en hoe ik anders een fles eraf kan halen, het proberen rekken van flestijden heeft geen succes. hij is de hele dag rustig en tevreden maar zodra hij de fles wil zet ie hem op een bruillen, dikke tranen rollen dan over zijn wangen en ja na een half uur rekken dan trek ik het zelf niet meer en geef ik hem toch de fles. graag advies
 
Hoi Marieke,

Je mag van flesvoeding niet meer dan een liter per dag geven, daar moet je je echt aan houden! Meer dan 1 liter kunnen de niertjes niet aan, dus dat kan schadelijk zijn.

Je zou kunnen proberen om per keer wat minder in de fles te doen, zodat je voor 's nachts nog wat 'reserve' hebt. Misschien is hij na de fles rustig te krijgen met een speentje? Je kan ook de fles aanlengen met wat meer water, zodat hij een voller gevoel heeft.

Groetjes,
Pauline
 
Een fles aanlengen met extra water wordt altijd afgeraden! Je kunt inderdaad wel voeding voor een hongerige baby gebruiken, maar nog een extra fles is ook geen probleem als het gewicht van je kind normaal is. Ons kind krijgt gewoon 5 flessen en als hij erom vraagt (overdag) nog 100 cc extra. Geen enkel probleem volgens consultatiebureau.
 
Terug
Bovenaan