teveel voeding!

mijn dochter van 8 weken krijgt 6 voedingen op een dag van 140cc om 6uur om half 10 om 1 uur om 16.oo om 1900 en om elf uur geef ik haar 160cc .
Is dit niet teveel ze weegt 4700 gram.
 
mijn dochtertje van zeven weken krijgt 6 voedingen van 165. vandaag heb ik gebelt naar een speciaal infopunt om te vragen of dit niet teveel was, en zij antwoorde dat het geen kwaad kon als je maar niet meer dan 1 liter per dag geeft. als je dochtertje steeds haar flesje leegdrinkt en netjes komt voor de volgende voeding heeft ze blijkbaar deze hoeveelheid nodig. toch denk ik persoonlijk dat je je dochtertje makkelijk op vijf voedingen kunt krijgen aangezien ze al nachtvoeding meer krijgt. deze flessen mogen dan best nog iets groter zijn, als ze dit opkrijgt natuurlijk.
 
Hallo Wilma,mijn zoontje is 9 weken oud en drinkt ook 6 voedingen van 140cc en meestal voor de nacht 160cc maar de ene keer krijgt die die wat makkelijker weg dan de andere keer.Helaas komt die nog wel voor de nachtvoeding.Mijn zoontje woog 2 1/2 week geleden 4400 gram en toen adviseerden ze zijn voeding te verhogen naar deze aantallen dus jouw dochter krijgt zeker niet teveel.Er is een rekensommetje om te berekenen wat je kindje minstens per dag nodig heeft en dat is het lichaamsgewicht van je baby vermenigvuldigen met 150-180cc per kilo lichaamsgewicht.Succes verder.Groetjes.
 
Terug
Bovenaan