teveel voeding?

Hallo,

Hoeveel voeding krijgen jullie kindjes? Ons zoontje is 13 weken oud, weegt ruim 7 kilo en hij kreeg 5 flessen van 230 cc (210 water + 7 schepjes). Nou is dat volgens het CB teveel. Dus we hebben geprobeerd 4 flesjes, 2 van 250 cc en 2 van 230 cc. Maar dat vindt meneer dus te weinig (we mengen Friso Comfort met Friso Extra). Dus nu proberen we maar 5 voedingen van 200 cc van Friso Extra. Hopelijk gaat dat goed. Hij slaapt nu namelijk niet meer door, helaas! Op die 5 voedingen van 230 wel, toen sliep hij tot 8 uur, dat was heerlijk!!

Groetjes
Ingrid

Hoi
Mijn zoontje is nu 5 weken, en krijgt ook extra voeding nl. 6x 110cc ipv 100 en soms krijgt ie zelfs een fles van 130cc. Ik krijg ook commentaar op het CB dat het teveel is, maar ik trek me daar weinig van aan. Ik laat mijn kind geen honger lijden.

Ook meng ik mijn voeding met Friso normaal en Friso comfort vanwege de krampjes. Ik ga helemaal over op comfort omdat de krampjes sinds afgelopen vrijdag weer heviger zijn geworden. Ook dat mag ik eigenlijk niet van het CB. Ze kunnen me nog meer vertellen, ik doe wat ik denk dat goed is voor mijn kleintje en ik kan het niet langer aanzien dat hij zoveel pijn heeft.

Ik heb ook gemerkt dat ze daar elkaar allemaal tegen spreken. Hebben meer mensen dit gevoel?
Ellen

Hoi,

Nikki is 5 weken en krijgt 6 x 120 ml en soms krijgt ze de laatste fles 150 ml die ook helemaal op gaat.
En ze slaapt dan de hele nacht door.Het CB heeft er nix van gezegd alleen dat 7 flesjes te veel zijn.Dus ik denk dat 6 flesje wel goed is.
Ik gebruik zelf Nutrilon standaard gemend met Nutriton. voor het gulzige drinken.

Groetjes van Anouschka
                                        Mama van Nikki (5 wkn en 2 dgn)

Hallo Ingrid,

Je moet gewoon je zoon geven wat je hem al gaf, want daar deed hij het goed op en was hij tevreden. Onze zoon van 11 weken krijgt ook 5 voedingen van +/- 210 cc, af en toe laat hij een beetje staan.   Op 5 voedingen van 180 cc was hij absoluut niet tevreden. Van het consultatiebureau mocht hij 210 cc hebben als hij zwaarden was dan 6 kilo en dat is hij   nu net. Dus dit is anders dan wat jou verteld wordt. Jouw zoon is ook de 6 kilo ruim gepaseerd en lust dus ook wel wat meer en dan is volgens mij 210 cc per keer echt niet te veel. Ga maar gewoon op je eigen gevoel af. Ik snap wel dat het cb-bureau soms bang is dat ze overvoed raken en de niertje moeten het ook kunnen verwerken, maar 30cc meer per keer valt echt wel mee en hij heeft het zo te zien ook nodig. Veel cucces, groetjes tineke

Terug
Bovenaan