Teveel...

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Hier ben ik weer...

Momenteel werk ik 40-u p.w. via een uitzendburo (fase a) maar het is me allemaal veel teveel... raak er gestressed van...

Nu wil ik weten als ik me straks voor 50% ziekmeld, word ik betaald door UWV en dat duurt errug lang... ze hebben het over 6 a 10 weken en ja, ik vang nu iedere week dus financieel krijgen we dan wel een opdonder, gezondheid is belangrijker als geld maar toch!

Weet iemand hoe dit excact zit?

Groetjes van 26wkn en 2 dagen...

P.s. hele fijne dagen en rust allemaal lekker uit!

Hoi Lizette,

Ik werk momenteel ook voor een uitzendbureau - 32 uur per week - en zit ook in
fase a.
Heb je al geinformeerd bij het UZB? Als het goed is zijn zij wel op de hoogte van hoe het zit bij ziekmelding. Informeer anders eens bij het Ministerie van Sociale zaken en Werkgelegenheid, www.szw.nl, Publieksvoorlichting 0800 9051 (gratis).
Je hebt overigens, volgens de wet arbeid en zorg,  straks  gewoon recht op 16 weken zwangerschaps- en bevallingsverlof. Formulier vind je op de website van het uwv, www.uwv.nl   Het ingevulde formulier, met kopie zwangerschapsverklaring  stuur je uiterlijk 2 weken voordat je zwangerschapsverlof wil laten ingaan naar het UWV.  Je krijgt 100% uitbetaald, gerekend over de voorafgaande 13 weken. Maar misschien wist je dit al.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt en je kan natuurlijk ook met het UWV even bellen.

Groet,
Noor
24 weken

Hoi!

Wat vervelend, joh. Zoals je zelf zegt, je gezondheid gaat voor alles! Zeker nu, omdat je niet in je eentje bent. Vergeet dat niet!!!

Ik kan je geen tips geven, maar misschien iemand anders wel.

Sterkte!

Liefs,
Bien
(18 wkn, 2dgn)

hoi hoi
heb het zelf ook gehad,werkte s,nachts bij holland cassino en kon dat ook niet meer volhouden.het duurdt inderdaad wat langer als een week maar bij mij heeft het toen 3weken geduurd voordat ik geld kreeg.je krijgt dan wel alles van die weken in een keer en als het eenmaal loopt dan gaat het ook erg spoepel.
als ik jou was zou ik het toch tegen elkaar afwegen want als je moe bent is dit ook niet leuk.
succes verder en een fijne zwangerschap
liefs sil

Lizette,

Dit was ik nog even vergeten te zeggen. Ik kan me voorstellen dat je het je allemaal een beetje teveel wordt. Ik merk  nu ook dat het allemaal wat zwaarder wordt. Een 32 urige werkweek en ook nog een verbouwing thuis. Momenteel zit ik er ook een beetje doorheen en helaas heb ik verder ook geen verlof tussen kerst en oud en nieuw. Ik kijk dan ook erg uit naar het zwangerschapsverlof.
Gezondheid is belangrijk en zeker nu, dus denk aan jezelf.

Sterkte en hou je goed!

Groet,
Noor    

Hoi hoi,

Wat vervelend inderdaad. Ik weet er wel wat van, heb een tijdje bij het CWI gewerkt.

In jouw geval zijn er denk ik twee opties mogelijk. Je vraag het UB minder te gaan werken en dat is akkoord, je verdiend  dan natuurlijk minder.  Gebruikelijk is dat je je anders helemaal ziek meldt,  de arts van het UWV zal dan bepalen of je ziekmelding terecht is. Meldt hij je beter dan ben je dus werkloos of je kan terug bij je werkgever. Je kunt dus niet jezelf voor 50% ziekmelden (althans dat is mij niet bekend). Met een fase a overeenkomst is het natuurlijk allemaal wat onzekerder omdat het voordeel voor de werkgever (of eigenlijk inlener) makkelijk van je af kan...., is dus balen voor jouw!

Ik weet niet of het  uitzendbureau  en de inlener op de hoogte zijn van je zwangerschap??  Ik zou je anders willen adviseren dit met het uitzendbureau te bespreken. Die kunnen wellicht bij het UWV infomeren welke rechten je in deze situatie hebt.

Lastig hoor. Succes.
Groetjes Roelie

Hoi,

Ik zou het in ieder geval met je intercedent bespreken, het kan zijn dat de inlener beslist 1 iemand voor 40 uur wil en dat daarmee de opdracht stopt. Mocht het wel mogelijk zijn dat je voor 20 uur blijft werken moet je intercedent je bij de  Arbo en UWV  ziekmelden en zij kunnen dan afspraken met je maken over hoeveel je blijft werken.
Wat betreft de betaling. Mijn ervaring is dat het ziekengeld eerder uitbetaald wordt, met een maximum van 6 weken uitstel, maar meestal wel stukken eerder. De ziekmelding wordt namelijk direct in het computersysteem gemeld. Ik kan me niet voorstellen dat dit heel veel verschilt bij uitzendbureaus. Succes.

Hoi!!

Wat fijn om deze informatie te lezen. Heb me net aangemeld en was gewoon aan het rondneuzen.
Ik werk ook via een uitzendbureau en trek het ook niet meer zoveel. Mijn buik begint flink te protesteren...
Fijn om te lezen wat ik kan doen om toch (ik kan wel een paar weken op geld wachten) een beetje inkomen te houden én minder te kunnen gaan werken.

Terug
Bovenaan