teveel

hallo ik ben hilde ik heb een dochter van ruim 6mnd.
mijn vraag is of ik teveel voeding geef.
Ze weegt namelijk 8420, en heeft het volgende schema.

8.00 200 opvolgmelk
10.30 fruit hapje 3/4
12.00 200 opvolgmelk
15.oo rijst wafeltje met diksap 100 ml
17.00 groente hapje/ met de pot mee.
klein bordje.
19.00 200 ml opvolgmelk,+ 6 lepels
bambix.

Ze zeggen aldoor dat de kinderen van tegenwoordig allemaal zo dik zijn.
Dit wil ik eigenlijk ook een beetje voorkomen.

hoe hebben juliie dit ?

groetjes hilde
 
hoi Hilde,

Mijn dochter is net 7 maanden.
Dit is haar schema;
8 uur fles 200 ml
12 uur boterham met fles 200 ml
Pas sinds een week een boterham, daarvoor altijd pap van 200 ml.
3 uur fruithapje (half potje) met een stukje liga erdoor
Half 6 een half maaltijdpotje. Met soms een danoontje start.
Voordat ze naar bed gaat nog een fles van 2oo ml. (meestal rond 7 uur half 8)Hopelijk heb je er wat aan!!

Groetjes Laura
 
ik heb precies hetzelfde schema als jou hoor, en kim doet het er prima op, dus ik maak me geen zorgen, je moet maar zo denken, als je kindje geen honger heeft, eet hij of zij het ook niet hoor, kim althans niet want die houdt haar kaken stevig op elkaar als ze geen trek meer heeft dus wat dat betreft.

gr sandra
 
Hoi,
Ben ik nog even. Mijn dochtertje eet dus alles wat je voor d'r houdt.
Wel erg fijn dat Kim dat niet doet!!
En Hilde; ik zou me ook zeker geen zorgen maken!!

Groetjes Laura
 
Hallo Hilde,

Maak je eigen niet teveel zorgen ik denk dat het er van eigens af gaat zodra je dochter gaat lopen. Mijn zoon krijgt hetzelfde als jouw dochter dus je geeft ze echt niet teveel en die van ons krijgt soms een lange vinger maar ik denk dat kinderen tegenwoordig sneller dikker zijn omdat er veel op de markt is zoals koekjes e.d. Vroeger kregen ze een korstje brood of een soepstengel maar ik denk dat tegenwoordig teveel zoetigheid wordt gegeven. En daar letten wij bij onze zoon goed omdat wij allebei stevig zijn en onze zoon misschien wel aanleg heeft. Maar hij krijgt ook gewoon af en toe een lange vinger maar niet elke dag en wat jouw dochter eet is toch allemaal gezond
Groetjes
 
Terug
Bovenaan