thanks!!!

Bedankt voor alle reacties ! Ik heb blijkbaar heel wat losgemaakt... ik vond het gewoon super super erg dat ik hier met een plakboek vol echo's zit en een prachtige video, terwijl er vrouwen zijn die pas na 3 maanden te horen krijgen dat het niks is. Komaan zeg. Blijkbaar is er in Nederland nog heel wat die niet in orde is.Ik wou dat iedereen zo goed werd begeleid als ik...
O ja, zijn er nog mensen hier die zo kortademig zijn? Ik had gisteren gewoon geen lucht meer toen ik in bed lag. Moest er gewoon uit! Ik heb dan een half uur rondgelopen (bibber bibber) maar veel beter was het niet. Mijn hart gaat soms ook nogal tekeer. Is dat normaal?
Liefs en veel succes met de komende ukkies !!!
 
Hoi Loes,
Jij bedankt! Je hebt inderdaad nogal wat losgemaakt maar dat is toch alleen maar goed! Ik vind het juist lief dat je zo meeleeft met de zwangere vrouwen in Nederland!
Succes met je zwangerschap verder.

Groetjes Els
 
Hoi Loes, je hebt zeker wat losgemaakt. Ik denk dat heel veel mensen niet weten dat Nederland met een verouderd systeem werkt. Ons wordt nog steeds wijsgemaakt dat we voorop lopen in Europa, terwijl dat zeker de laatste jaren gewoon niet meer zo is.

Er zijn al veel eerder onderzoeken verschenen over de cultuur hier. Zo is het hier ook nog normaal dat kindjes in een stuit natuurlijk naar buiten komen, terwijl de cijfers al aangeven dat er zeker met een stuitbevalling veel meer afwijkingen en beschadigingen bij het kindje voorkomen. Dat hele natuurlijke bavallen wordt gewoon erg overdreven hier. In andere landen laten ze jou en je kind gewoon niet zo worstelen en is er eerder medische hulp.

Ik ben blij dat we hier toch meer bewust worden dat er ook moderne technieken gebruikt kunnen worden zonder dat we meteen Amerikaans worden.

Enne Loes, weet je zeker dat je niet gewoon verkouden bent? Ik heb ook veel last van hartkloppingen maar met rustig ademen kom ik een heel eind (in door deneus en uit door de mond!) Succes!

groetjes Femke
 
Hoi Loes,

Dat benauwde heb ik ook en ik heb inmiddels van meer vrouwen begrepen dat ze er last van hebben (gehad).
Soms moet ik echt naar adem happen om iets van lucht in de longen te krijgen er zit niks anders op om dan even helemaal de ademhaling te benadrukken, want ik kan dan inderdaad ook niet slapen o.i.d.

Succes ermee.
 
Ja Loes,

blij dat eindelijk iemand er eens wat van gezegd heeft. Nederlanders denken maar dat we zo goed zijn en dat het in het buitenland maar slecht en onnatuurlijk is om te bevallen.

Iedereen denkt dat buitenlanders juist jaloers op ons zijn dat we hier zo natuurlijk mogelijk alles doen. Wat een ONZIN. Ze bekijken ons vaak met afgrijzen en terecht!

Blij dat een belgische eens verteld hoe men over ons systeem denkt. We mogen echt wel eens vernieuwen hoor!
 
Ha Loes,

Ben blij dat je zo meeleeft met ons Nederlandse zwangere vrouwen hoor!

en die kortademigheid, ja daar heb ik enorm last van. Pijn op de borst ook, maar ik begrijp dat er veel meer vrouwen zijn die daar last van hebben, gaat vanzelf weer over (hoop ik)

groetjes
 
Terug
Bovenaan