Thee drinken?

Beste allemaal,

Ik heb een vraagje, mijn zoontje is nu 7 maanden en hij drinkt naast de fles ook regelmatig diksap en gewoon water, maar mag hij ook thee? En gewone thee en elke smaak of moet dat speciale kruidenthee zijn ofzo?!

Verder moet ik hem nu een boterhammetje 's middags gaan geven en daar ben ik al mee bezig, hij eet het niet van harte, nog geen kwart boterham, ik maak het dan wel een beetje nattig met zijn melk en een smeerseltje van smeerworst of kaas erop?!
Iemand misschien nog tips of suggesties waardoor hij het wel beter zal eten of zal het gewoon wennen zijn?!?!

Groetjes Angelique

Hij mag zeker thee!
Het liefst theine vrije thee (oa. rooibos, groene thee..) Liever geen thee met kunstmatige smaakjes, want daar zit vaak zoetstof in die niet zo goed is voor je kindje.
Zet de thee niet te sterk. met name rooibosthee kan dan nogal bitter smaken, wat de meeste kinderen niet lekker vinden.

Groetjes, May
(CB-verpleegkundige en mama van Lucas)

ohja.. en dat brood zal inderdaad gewoon wennen zijn. Dat je er iets op smeert is prima. Hij zal er vanzelf meer van gaan eten als hij aan de structuur en smaak gewend raakt!

Dat is ook toevallig. Ik wilde net een nieuwe discussie starten over thee. Mijn zoontje drinkt om 15.00 uur nog een hele fles melk, die in de toekomst plaats zal maken voor wat anders. Naast melk drinkt hij alleen water, maar daar krijgt hij niet zo veel van binnen. Nu wil ik ook thee gaan proberen. De thee van Zonnatura heb ik eens bekeken en er staat er maar een bij zonder theeine (Zwarte thee) Omdat dit er heel duidelijk op staat, neem ik aan, dat het wel in de andere smaken van zonnatura  zit. Of heb ik het mis? Wat voor merk heeft dan naast zwarte thee ook andere smaken zonder theeine?

Alvast bedankt voor je reactie!
Groetjes van Martine

hallo allemaal,

mijn dochter drinkt heel graag thee.
de thee die ik heb halen we in duitsland omdat die hier niet te verkrijgen is,is speciale kinderthee zonder suikers en kleurstoffen.
ze zijn er in verschillende smaken en ook vanaf verschillende maanden,ook hebben ze erg veel keuze uit papsoorten die we hier ook weer niet hebben.
maarja ik heb makkelijk praten want wij zijn binnen 45min in duitsland en anders brengt mijn schoonmoeder ze wel mee,die winkeld nu eenmaal graag daar.
als je binnen een uurtje in duitsland bent is het echt de moeite waard,voor degene die willen gaan de winkel heet DM en is een soort drogist/kruidvat en ook andere produkten zijn veel goedkoper zoals luiers en make-up ook.
succes ermee

groetjes petratje

Hoi Petratje,
Ook ik kom maandelijks in Duitsland (Emmerich) en ben nu ik net een kleintje heb van 4 weken ook daar aan het rondkijken. Zag bij de Kaufland (supermarkt) een megagroot assortiment aan allerlei voeding: potjes, thee idd en allerlei soorten pap. Ben eigenlijk wat huiverig nu ze nog zo jong is, maar de potjes zien er zeker goed uit: veel meer keus, en meer smaken, en ook nog goedkoper. Kom idd ook altijd graag bij de DM. Welke luiers bevallen jou en welke zijn dan goedkoper? Pampers zijn daar juist duurder (5,75 ipv 4,99 bij AH voor 2-5 kilo) zag ik vorige week. Zocht daar ook naar flesspeentjes maar die bruine latex spenen vertrouwde ik niet zo...

Ik heb gelezen dat smeerleverworst en smeerkaas niet zo goed is voor op brood voor baby's omdat er veel hulpstoffen en zout enz. in zit.
Beter is gewone jonge kaas (als ze daar niet meer in stikken natuurlijk) of fruithapje   of appelstroop. En vanaf 9 maanden pindakaas (zonder zout)
Ik doe nu niet zo vaak meer smeerkaas (1 of 2 keer in de week) op brood als eerst. En probeer vaker de betere broodbelegsels op het brood van mijn dochter te doen.
Je gaat er zelf ook nog beter van eten, want als het toch in huis is, eet ik het ook wel. Hetzelfde ook met fruit, ik ben niet zo'n fruiteter, maar als het in huis is voor mijn dochter zal ik toch eerder wat fruit pakken.

Groetjes,

Linda moeder van Rebecca 11 november 2005

quote: Roma reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-08-2006 10:35:01'));

Dat is ook toevallig. Ik wilde net een nieuwe discussie starten over thee. Mijn zoontje drinkt om 15.00 uur nog een hele fles melk, die in de toekomst plaats zal maken voor wat anders. Naast melk drinkt hij alleen water, maar daar krijgt hij niet zo veel van binnen. Nu wil ik ook thee gaan proberen. De thee van Zonnatura heb ik eens bekeken en er staat er maar een bij zonder theeine (Zwarte thee) Omdat dit er heel duidelijk op staat, neem ik aan, dat het wel in de andere smaken van zonnatura  zit. Of heb ik het mis? Wat voor merk heeft dan naast zwarte thee ook andere smaken zonder theeine?

Alvast bedankt voor je reactie!
Groetjes van Martine

Hoi Martine,

Alle smaken van Zonnatura zijn van nature theeine vrij.
Felina drinkt graag venkel thee.

Groetjes,
Marjolein

Terug
Bovenaan