Thee met of zonder melk?

Hoi!
Af en toe drinkt onze dochter (9,5 mnd) thee met mij mee.
Nu hoorde ik dat je geen thee zonder melk aan kleine kindjes mag geven. En ik geef het haar altijd zonder melk
Is dit waar? En zo ja, gaat het dan om een paar druppels melk of moet het half om half?
Alvast bedankt voor jullie reactie!
Groet,
Renate

hoi
ik geef anouk ook altijd thee zonder melk,weet eigenlijkniet of het met melk moet.lees ik even mee.ik geef haar wel kabouterthee,speciaal voor kinderen.
anouk is van 28-06-07.
gr petra

hoi, volgens mij zit in thee een stofje waardoor je lastiger ijzer uit de voeding opneemt, en daarom wordt voor kinderen aangegeven thee met melk te drinken, want dit heft de werking hiervan op. Volgens mij is een scheut melk voldoende, en hoeft het niet half om half.

Rooibosthee is (zoals ook dat artikel zegt) heel goed voor kinderen, maar ook voor volwassenen.
Het zuivert je ingewanden en zorgt dat je sneller je afvalstoffen kwijt raakt.
Ik geef mijn oppaskinderen alleen maar thee zonder suiker óf slimpie limonade siroop, is ook suikervrij. En in het begin zitten ze je raar aan te kijken, maar gewoon stug doorzetten dan is er niks aan de hand. Jij bepaalt wat je kindje krijgt en niet andersom natuurlijk.
Maar ook met een beetje suiker is helemaal niet erg, als je kindje geen zoetekou is helemaal niet.

Terug
Bovenaan