thee slecht?

hoi,
wie weet dit?

ik drink graag veeeeel thee, zeker nu de dagen weer wat kouder worden.
nu zei een vriendin dat dit slecht is door de cafeiine, maar er zit toch niet zoveel in als bij koffie, wat ik nooit drink!

hoi hoi,
Gewone thee moet je inderdaad niet teveel drinken ivm de cafeine. Kruidenthee mag je zoveel drinken als je zelf wilt. Groene thee, Rooibos, brandnetel, kamille enz (geen zoethout)

Hoi Lot,
Klopt helemaal wat Meike zegt.
Je hebt ook nog heerlijke thee van Zonnatura, is oplosthee, van die korrels, wel superlekker, en geen cafeine/theïne, ofzoiets...

thanks...daar moet ik dan even naar op zoek!

ik had nu biologische witte thee van 'piramide...zou dat ook goed zijn?
ik drink normaal groene thee...dat is dus ook al beter?

Groene thee en witte thee zit ook cafeine (eigenlijk theine, maar is hetzelfde) in. De kleur groen of wit zegt iets over de kleur theeblaadjes. Echt verkeerd is het natuurlijk niet, alleen moet je net zoals bij koffie, niet zoveel thee drinken. Want in thee zit best nog wel veel cafeine.

Ik vind rooibos ontzettend lekker, dus dat drink ik altijd al. Komt nu dus mooi uit.

Als je 1 of 2 koppen groene of witte thee per dag drinkt, maakt volgens mij niet zoveel uit. Als je er niet ook nog eens koffie en cola bij gaat drinken...

ja, daar was ik al bang voor moonpoontje...
maar ik durf het bijna niet te zeggen, ik drink wel een stuk of 10 glazen thee per dag!

ik zal echt eens op zoek gaan naar theine-vrije thee...rooibos vind ik niet zo lekker :(

Je mag wel iets meer thee hoor (al is 10 wek erg veel...). Je mag geloof ik max 5 koppen koffie per dag, als ga ik dan wel stuiteren dus dat doe ik maar niet, dus thee zal ook zoiets zijn of zelfs iets meer.

Tijdens mijn vorige zwangerschap dronk ik maar 1 kop koffie per dag, niet bewust maar meer had ik gewoon echt geen zin in. De natuur regelt dit blijkbaar toch ook vanzelf! (alhoewel, filet americain had ik heel veel zin in en dat mag toch weer niet...)

Terug
Bovenaan