Thee zonder theine

<p style="text-align: left;">Hoi iedereen! Weet iemand zo uit het hoofd één of meerdere theesmaken zonder theine? Ik drink nu eigenlijk alleen maar groene thee maar zo halverwege de dag komt het zowat m'n neus uit haha. Ik hoor jullie graag.</p>
<p style="text-align: left;">PS ik drink ook wel gewoon water maar op een koude dag is een theetje wel lekker :)</p>

Gewoon van pickwick in de supermarkt in 3 smaken..

https://www.pickwick.nl/nieuws/pickwick-komt-met-revolutie-in-thee-schap/

Vooral die met ananas ben ik dol op!

En eigenlijk elke rooibos thee zit ook geen theine in

Groetjes Lyn

Ik drink zelf graag de thee van Zonnatura. Wel even goed opletten want niet alle kruiden die ze in die thee gebruiken zijn goed als je zwanger bent... drink zelf graag de brandnetel variant. Ze hebben ook theeine vrije thee van Zonnatura. Maak ook regelmatig zelf verse munt thee.

Tnx allemaal! Ik heb vanmiddag twee varianten van pickwick fruit fusion gehaald. Ga ik morgen uitproberen.

Dat wist ik niet, Zonnebloempje. Toch niet goed gezocht/gelezen denk ik. Gelukkig dronk ik het niet 'puur'. Eerst een minuutje laten trekken, dat weggooien en daarna pas het zakje gebruiken. En dan ook nog in vrij grote mokken.

Toch wel fijn zo'n forum :)

Ik weet ook niet of het een heel algemeen feitje is. Wanneer je op internet kijkt, lees je vaak alleen dat groene thee heel goed is voor je gezondheid. Het werd mij kenbaar gemaakt door een homeopaat en iemand die met chinese kruiden werkt. Ik gaf aan dat ik niet snapte waarom ik niet kon slapen. Ik was al overgestapt van koffie naar groene thee en voor hun verklaarde dat dus alles ;-)

Eerlijk is eerlijk, theine komt in een kleinere hoeveelheid voor dan cafeïne in koffie. In principe kan het geen kwaad om tijdens je zwangerschap je normale thee smaakjes te drinken.

Zelf ben ik inderdaad tijdens de zwangerschap ook overgestapt naar rooibos en kruidenthee, maar miste mijn bakje Earl grey soms en dan dronk ik daar een lekkere mok van leeg.

Terug
Bovenaan