Thee

Ik heb een vraagje. Mijn zoontje is nu ruim zeven maanden en vroeg me af of je ook wat lauwe thee mag geven ipv bijvoorbeeld diksap. Zo ja, maakt het dan nog uit welk soort thee?

groetjes
Annemiek
 
Hoi Annemiek,

je kunt het beste kruidenthee geven. Dat bevat namelijk geen looizuur en theine. Dus rooibos, venkelthee of kamille. Mijn zoon van nu ruim negen maanden vind thee  heerlijk.  
En om gelijk je andere vragen te beantwoorden: als toetje kun je het beste wat yoghurt doen met wat diksap. Je kunt inderdaad biogarde nemen of andere wat zachtere yoghurt. Maar af en toe een danoontje start kan ook hoor. Ik wissel af met yoghurt met diksap, vanilleyoghurt, vla of een  danoontje.
 En welke fles wil je laten vervallen? Bas krijgt  als ontbijt nog een fles. Tussen de  middag na zijn twee boterhammen nog een kleintje en voor het slaen gaan nog een fles. Verder dus fruit, groente en een  koekje. En dan diksap of thee of water tussendoor.  
Ik weet niet hoe jouw schema eruit ziet?
Bas zit al lang op drie flessen. Toen hij eenmaal zijn groentehap goed ging eten liet hij die fles steeds staan. Dus heb ik zijn laatste fles van 22.00 stapsgewijs naar voren gehaald. Zo ben ik op drie flessen over gegaan. Dat is sinds oktober.    
Hoop dat je hier wat aan hebt!
Groet
Brendebol
 
Hoi Brendebol,

Bedankt voor al je antwoorden! Dacht doet alle vragen maar apart, wist niet wat de bedoeling was.......

Mijn schema is nu met ruim zeven maanden:
6.30 uur papfles (180 cc water + 6x Friso voor hongerige babies + 2 schepjes Bambix)
10.30 uur fles (180 cc water + 6x Friso normaal) + sabbelen op een broodkorst om te oefenen
13.00 uur fruithapje (geef ik 's middags omdat ze dat op het kinderdagverblijf ook doen)
15.30 uur fles (180 cc water + 6x Friso normaal)
18.00 uur groentehapje
19.00 uur fles (180 cc water + 6x Friso voor hongerige babies + 2 schepjes rijstebloem)

Mijn zoontje was voorheen heel erg hongerig, maar merk dat dit steeds minder wordt. Daarom heb ik een deel van de voeding voor hongerige babies ook al afgebouwd. Wil binnenkort naar een schema van ongeveer (na tips van moeders op dit forum)
6.30 papfles
9.00 sapje of thee met koekje
11.30 fles + brood
14.00 uur fruit
15.30 uur fles
18.00 groente + toetje
19.00 uur fles

Vind bovenstaand wel heel veel worden als er brood en toetje en sapje bijkomt en draaom vroeg ik me af of die fles van 15.30 uur er niet af kon. Nou, het is een heel verhaal geworden.

groetjes
Annemiek

 
Hoi Annemiek,

Ik denk dat je inderdaad die fles van 15.30 kunt laten vervallen. Dan geef je dan een koekje of rijstewafeltje met wat diksap. En als je kleine eenmaal goed brood eet zal die fles van in de middag ook snel minder worden is mijn ervaring tenminste.
Maar kijk vooral naar je kleine en als die tevreden is is het goed en anders gewoon meer geven!

Groet
Brendebol
 
Hoi,

mijn zoontje kreeg met 07 maanden bosvruchtenthee, dit vindt hij lekker. Bij de reformwinkel kun je kabouterthee kopen, dit is speciale thee voor jonge kinderen.

Tamara
 
zit er een speciaal smaakje aan ofzo? Is het veel duurder dan gewone thee?
Ik heb eigenlijk nog nooit thee geprobeerd. Toch maar eens proberen, maar dan wel gewone thee. Ik zie niet echt het nut in van speciale thee te kopen voor mijn kind. Ik heb gewone thee in huis en kamille. Drink zelf veel kamille.
 
Terug
Bovenaan