Thee

Het is standaard bekend dat als je zwanger bent dat je niet te veel cafiene mag drinken, zoals koffie. Maar hoe zit dat met thee, is daarook een limiet aan verbonden, hoeveel je per dag mag drinken?

Liefs,
Ydem

Hoi -even van de site van het voedingscentrum afgehaald. Ik drink groene thee en had toch niet zo'n zin in koffie. Na 3 maanden ben ik weer 1 a 2 kopjes koffie per dag gaan drinken, lekker.

Datum: 16 februari 2009 Zwangerschap en cafeïne
Cafeïne is mogelijk schadelijk voor het ongeboren kind. Naarmate de moeder meer cafeïne binnenkrijgt, stijgt de kans op een miskraam of op een baby met een laag geboortegewicht. Aanstaande moeders kunnen daarom beter niet te veel cafeïne binnenkrijgen. Zogenaamde ‘energydrinks’ met een grote hoeveelheid cafeïne kunnen het beste worden vermeden.

Het advies voor zwangeren is om liever niet meer dan 300 mg cafeïne per dag te gebruiken. Dit geldt ook voor vrouwen die borstvoeding geven. Cafeïne komt ook in de moedermelk terecht, en dat kan de baby onrustig maken.

Voorbeelden van 300 mg cafeïne

3 koppen koffie, 1 kop thee

2 koppen koffie, 2 koppen thee en 1 glas cola

2 koppen koffie, 3 koppen thee

Het is nooit bewezen dat caffeïne een miskraam veroorzaakt of dat een kind een lager geboortegewicht zou hebben door veel koffie drinken. Het zijn allemaal aannames. Het zijn opwekkende middelen dus het kan iets met je kind doen. dus drink met mate. Het is zowiezo niet goed voor je om de hele dag koffie te drinken, dus helemaal niet als ze zwanger bent.
Hou gewoon mate en dat komt echt niet op 1 bakkie aan. En geniet er ook gewoon lekker van want als je mate houdt kan het echt geen kwaad!

groetjes

Hi,

Ik heb werkelijk geen idee of de theïne ook schadelijk kan zijn. Ik drink van nature altijd al groene thee of iets dergelijks. Sinds mijn zwangerschap drink ik thee van zonnatura, omdat de meesten ook looizuurvrij zijn. Ik krijg maagzuur van thee. Overigens: tegen de maagzuur heb ik inmiddels een "middeltje" gevonden: ik drink mijn thee nu met suiker en heb dan geen of minder last van mijn maag. Alleen jammer dat ik nu 38 weken ver ben en er pas sinds kort daar achter kwam.

Gr. Tamara.

hoihoi, thee is bijzonder, zelfs theeine vrije thee kan ik niet tegen, mijn darmen gaan krampen en in erge gevallen moet ik racen naar de wc. maar er zijn 3 soorten thee die dat niet hebben, weet niet precies waarom: venkelthee( wordt ook bij baby's tegen krampen gebruikt) kamillethee (rustgevend en genezende werking) en sterrenmixthee (heerlijk in de winter en goed voor je keel) Dus daar hou ik het bij, verder drink ik water melk of ranja

Terug
Bovenaan