thuis bevallen; beneden of boven

A

Anoniem

Guest
Hallo,        

Ik heb deze week mijn intake gehad, en ze gaven aan dat
zowel de verloskundigen als kraamzorg voorkeur hebben aan een bevalling beneden.
O.a. om in geval van nood met de brancard afgevoerd te kunnen worden.
Zelf had ik mij helemaal ingesteld om op ons bed te bevallen met klossen...

Waarschijnlijk halen we een ziekenhuisbed bij de groene kruis winkel,
zal wel erg vol worden met en een bed, en een kerstboom en eventueel al de box in de kamer. Maar volgens haar bleef bezoek minder lang plakken en is het toch ook lekker dat het bed een verstelbare rug heeft...

Hoe was het advies bij jullie?

Hey Femke,

Heb de intake in week 25 al gehad, maar gisteren belde de consulente  om te vragen hoe het hier ging, of ik nog vragen had en of er dingen gewijzigd waren in de tussentijd.

Ik ben verplicht om een bed beneden te hebben bij deze kraamzorgorganisatie (De Kraamvogel). Dit terwijl ik niet eens thuis mag bevallen en dus daarvoor is het niet.

Bij de eerste gebruikte ik het bed om de kleine op te verschonen en de was op te vouwen! Heb er nooit op gelegen. Gelukkig hebben we nog een computerkamer over beneden en daar kan best het kraambed staan, want met een box en kerstboom kan hij echt niet in de woonkamer staan. Officieel moet de kraamhulp namelijk goed bij je buik kunnen voor de controles, arbo-technisch dan.

Groetjes Noah (35wk+3)

Ik mag gewoon boven bevallen, vreemd dat dat verschilt toch?
bed staat al op klossen en officieel mag ik zondag thuis bevallen maar kleintje is nog niet ingedaald dus zou dan toch ziekenhuis worden of ze moet dan ingedaald zijn, maar is alleen als water breekt............

liefs Daantje

Bij de bevalling van mijn oudste moest ik ook beneden bevallen, nu mag ik gewoon boven bevallen...Vond het toen niet erg om beneden te bevallen maar nu staat er zoveel speelgoed en de box en Yara wil natuurlijk ook lekker kunnen spelen dat ik hety nu wel heel fijn vind dat ik gewoon boven mag bevallen. De kerst boom haha daar heb ik ook al zitten denken waar moet ik die in hemelsnaam kwijt??!! Het houd een keer op met de ruimte....maar ik vind het zo gezellig!! Ach we zien het tegen die tijd wel weer..Met kerst ben ik zo ie zo bevallen..Bijzonder idee...

Elke kraam organisator en vk houdt er weer andere eisen op na, heel raar dat ze niet gewoon 1 richtlijn hebben... zou het zoveel makkelijker maken.

Had ook al iets gelezen dat je boven de 100 kg niet meer boven mag bevallen omdat de ambulance broeders je dan niet meer naar beneden mogen brengen. De  takelwagen van de brandweer moet  erbij komen om je naar beneden te brengen..... dit is een dorp verderop gebeurt, bij de vrouw van een brandweerman..... zijn alle collega's direct op de hoogte.  

Het lijkt me toch veel lekkerder dat je kunt bevallen waar bijvoorbeeld ook de douche is (vaak boven), dan hoef je niet het hele huis door met weeën.

Liefs Noah

Hahahaha oh sorry maar ik zie het al helemaal voor me dat die vrouw uit huis werd getakeld....wat zal je je genant voelen (achteraf zo ie zo)...Dat van boven de 100 kilo heb ik ook wel eens gehoord..Inderdaad maf dat ze niet 1 richtlijn hebben..

Het stond met foto en al bij ons op de regionale site..... niet fijn.    Is best gesprek van de dag geweest.

Bij mij is er überhaupt niet gesproken over boven of beneden bevallen (mocht ik thuis moeten bevallen dan). Mijn bed is gewoon boven en daar werd geen punt van gemaakt voor de kraamverzorgster. En van die 100 kilo, dat heb ik ook niet eerder gehoord.

Terug
Bovenaan