thuis bevallen en waterbed

Hi dames,

Ik vraag mij of of iemand van jullie ook een waterbed heeft en of jullie een mooie oplossing hebben gevonden om toch thuis te bevallen. Het bed kan namelijk niet op klossen gezet worden.  De ruimte om een vehoogd extra bed in huis te zetten hebben we niet. De verloskundige heeft als oplossing aangedragen om een deur of plank op het bed te leggen met daarop een matras. Nu is mijn man wel handig, dus ik denk dat wij binnenkort een costructie in elkaar gaan zetten. Ik ben nu 30 weken zwanger en merk dat ik steeds moeilijker het bed uit kan stappen, door de groeiende buik. Wie heeft ook ervarig met dit fenomeen 'waterbed'?

Groetjes,
Anne-Sue

Hoi,

Ik ben nu 38 weken zwanger en heb ook een waterbed.
Ben ook al eerder thuis op ons eigen bedje bevallen en wij hadden er idd
gewoon een matras opgelegd, nog niet eens met een plank of deur ertussen aangezien het matras dik genoeg was om de minimale hoogte van 70 cm voor de kraamverzorgster
te hebben.

En tja omdraaien in een waterbed blijft een probleem. Ben nu zwanger van de derde en ik kan je helaas geen oplossing geven voor dit probleem aangezien ik m zelf nog niet gevonden heb. Het zal er wel op neer komen dat je moet wachten totdat je bevallen bent.
En tot die tijd blijft het een uitdaging :)

Groetjes Monique

Hi,

Heb geen waterbed, maar het in-en uitstappen is ook een uitdaging als je bed op klossen staat (en je ook nog es twee weken over de datum heen gaat, hihi). Ik heb bij de Blokker zo'n plastic opstapje gekocht. Is superhandig, en kwam na de  bevalling  ook nog van pas  om te douchen (we hebben de douche in bad, dus da's een hoge overstap als je hechtingen hebt). En later kan het kleintje het opstapje ook nog gebruiken om in de badkamer de tandjes te poetsen en zo, als ze zelf nog niet boven de wasbak uitkomt.

Groetjes,
Saskia  

Hi allemaal,

Dankjewel voor de reacties! Dat opstapje vind ik een erg goed idee! Ik laat het nog wel even weten wat 'onze oplossing' is geworden. Een constructie met een plank en matras waarschijnlijk. Super om te horen dat Monique bevallen is op een waterbed (met extra matras) en dat het ook de constructie een oplossing bleek te zijn bij de kraamverzorging!

Fijn weekend!

Terug
Bovenaan