Thuis bevallen met peuter en dreumes

Hoi (as) mama’s,

Graag zou ik wat ervaringen willen horen over thuis bevallen met meerdere kinderen.

Ik ben 2x thuis bevallen, de eerste keer ‘s nachts (ontzettend snel!), de 2e keer overdag. Er was genoeg tijd om onze oudste weg te brengen, maar nu wil ik weer graag thuis bevallen. De kans dat dit ook ‘s nachts gebeurt is fifty-fifty, maar wat doe je dan met je kinderen? Laten slapen en hopen dat ze niet (allebei?) wakker worden, of gewoon op laten halen door familie? Mij lijkt me die toestand zo’n gedoe, ik ben bang dat ze dan niet meer willen slapen bij fam. Op dat moment hun pakkie aan, maar zelf zitten we wel met de ellende tijdens de kraamweek. De vermoeidheid komt er hoe dan ook thuis uit. M’n kinderen zijn tegen die tijd 3 jaar en 1,5 jaar... En redelijk snel wakker bij vreemde geluiden.....

Kan je geen echte tip geven. Weet wel het wonderlijke verhaal van mijn moeder dat ik zelf elke nacht aan het spoken was en de nacht dat mn zusje werd geboren.. sliep ik als een blok door... je weet het gewoon niet.

Als je er stress van hebt zou ik ze uit logeren doen, hopelijk krijg je optijd seintje dat het er aan komt

Heel herkenbaar. Ik ben dit jaar van mijn derde kindje bevallen. Voor de derde keer thuis. We hadden een plan A, B, C.. En het werd plan D. Wat ik fijn vond, was meerdere mensen stand-by hebben die in de buurt wonen. Heb op het eind van mijn zwangerschap zelfs de buurman gevraagd of ik hem ‘s nachts uit bed mocht bellen mocht ik hals over kop naar het ziekenhuis moeten.
De verloskundige zei tegen mij dat het meestal als vanzelf wel goed komt. Dus gewoon maar loslaten.

Nou bij de eerste ging het veel te snel om actie te ondernemen als ik toen al een kind had gehad... het kan idd alle kanten op maar wat was plan D?

Terug
Bovenaan