thuis bevallen

Weet iemand of ik de tweede keer thuis zou mogen bevallen, want mijn eerste bevalling was uitgelopen op een klinische bevalling, en nu wil ik toch thuis gaan bevallen.

groetjes

Hoi Nathalie,

Ik ben van de eerste ook in het ziekenhuis bevallen omdat het niet vorderde.Momenteel ben ik 39 weken en ik mag gewoon thuis bevallen,alhoewel ik zelf de voorkeur heb aangegeven om naar het ziekenhuis tegaan omdat dat de vorige keer goed bevallen is.
Nu moet ik de kosten wel zelf betalen voor een ziekenhuis bevalling en de vorige keer werd het vergoed ivm medische indicatie.
Wel gaat het altijd in overleg met de verloskundige want als je onsluiting al ver gevorderd is dan ga ik gewoon thuis bevallen.
Waar je wilt bevallen is je eigen keuze,
succes ermee en straks lekker genieten.

Hoi Nathalie,

Het hangt er van af waarom je vorige bevalling in het zh was en hoe die is verlopen.
Als het was vanwege bijv. een te hoge bloeddruk, of omdat je kindje veel te laat was, dan zou je nu wel thuis kunnen bevallen, als daar nu tenminste geen sprake van is. Aan de andere kant, als je vorige bevalling is uitgelopen op een keizersnede, moet je nu ook naar het zh. Vraag het je verloskundige anders: dan weet je hoe zij/hij erover denkt om je thuis te begeleiden, dat wil ook nog wel eens verschillen.

groetjes,
Michelle.

De bevalling was iutgelopen op klinisch, omdat ik geen vorderende weeen had en ben toen bijgestimuleerd. Ook de ontsluiting ging erg moeilijk en het persen duurde anderhalf uur.
Ik denk niet dat ik thuis mag bevallen, maar ik ga het zeker bespreken met de verloskundige, want de tweede keer zal het het beter en sneller gaan.
Bedankt voor jullie reakties.

Als dat alles is, kun je nu wel thuis bevallen hoor. Ook ik had bij de eerste een verstoorde ontsluiting, uiteindelijk 20 uur met stimulerend infuus, en heb 5 kwartier geperst. De tweede was eruit met 7 uur weeen, zonder infuus, en 20 minuten persen: thuis.
Succes,
michelle.

Een gestoorde ontsluitng de eerste keer wil helemaal niet zeggen dat je dat weer krijgt. En anderhalf uur persen is echt niet zo abnormaal voor een eerste baby. Van mij zou je gewoon thuis mogen bevallen. Als de ontsluiting weer niet zou vorderen kun je altijd naar het ziekenhuis.

Inderdaad, als dat de reden is geweest, dan is er echt geen reden waarom je niet thuis zou mogen bevallen. Bespreek het met je verloskundige en heel veel succes.

Terug
Bovenaan