thuis bevallen

Dag dames,
Ben misschien niet helemaal op het goede forum, maar weet iemand van jullie wat je moet regelen voor thuis bevallen? Ik heb de kraamzorg natuurlijk al geregeld   maar moet ik nog bijzondere dingen voor het bed kopen (zeiltje, dat soort dingen)? Dank   je wel!

Bij de meeste thuiszorg organisaties kun je kant en klare pakketten kopen waar alles in zit. En vaak krijg je het ook gratis van je verzekeraar, informeer even. En overleg even met je vk of ze nog wensen heeft, want sommige pakketten zijn erg magertjes met bijv gaasjes en zo. Ik heb zelf altijd graag wat extra.

Via de verzekering kreeg ik een gratis kraampakket. Als je dat niet gratis krijgt kun je die ook kopen (bv. bij de prenatal) En via de thuiszorgwinkel kun je bedophogers en een po lenen (gratis). En een plastic hoeslaken (voor als de vliezen breken) heb ik van iemand geleend.
Helaas ben ik uiteindelijk niet thuis bevallen. Maar verschillende dingen uit het kraampakket heb je in de kraamweek ook nodig.

Groetjes,

Linda
moeder van Rebecca 11 november 2005

Via mijn zorgverzekeraar heb ik bij beide bevallingen (ik heb 2 zoontjes, geboren 7-10-2004 en 29-05-2006) een kraampakket ontvangen. De tweede keer heb ik een extra voorraadje kraamverband en celstofmatjes bijgekocht. De tweede keer bleek dit ook echt nodig, we hebben zelfs na de bevalling nog matjes bijgekocht voor de dagelijkse controles door de kraamhulp.
Daarnaast hebben we een incontinentiehoes voor over het matras gekocht. Handig, want daar lekt niets doorheen (vruchtwater, evt bloed bij de bevalling etc.)
Veel succes! Mij is het thuis bevallen super "bevallen"!

Groetjes Cato
Mama van Pepijn en Okke

Terug
Bovenaan