Thuis bevallen

A

Anoniem

Guest
Zo mag morgen op controle bij de vk, ben nu 18 wk en ook al had ik aangegeven dat ik niet thuis wil bevallen ( ook door mijn vriend die toch liver geen thuis bevalling wil) ga ik het morgen toch vragen of het mogelijk is en wat ik ervoor moet regelen.
Onze buurvrouw is vdg thuis bevallen en mijn vriend is meteen bijgedraaid wil nu ook een thuis bevalling.

Bij mijn dochter ben ik in het ziekenhuis bevallen omdat ik het Hellp syndroom had.... en bij deze zwangerschap is tot nu toe alle goed, alleen heb ik de placenta aan de voorkant ( ik vraag me af of dit een probleem zou zijn)

moet me maar eens alle vragen opsschrijven want meestal als ik geweest ben dan ben ik de helft van mijn vragen en klachten vergeten.

ik ben pas 7 weekjes en nu ga ik iedere week naar de gyn.. maar het gaat allemaal heel goed dus als het goed blijft gaan de eerste 12 weekjes mag ik naar de vk ik hoop zelf dat ik ook een thuisbevallign mag doen.. ik had al op de site gekeken van onze vk en daar staan ook tips op en wat je in huis moet hebben enzo.. zelf vind ik tuis fijner ivm huiselijke sfeer en eigen veilige omgeving.. woon niet heel ver van het zkh af dus eventueel bij spoed zijn we erzo.. heel veel succes met je keuze maken en slim om dingen op te schrijven misschien nog een tip schrijf van allebei zkh en thuis bevalling de voor en nadelen op misschien maakt dat je keuze ook makkelijker

vraag alles even na en haal alles in huis en zet alles klaar.
Zou je toch thuis willen blijven, dat je dan alles in huis hebt en een thuisbevalling mogelijk is. Maar mocht je toch naar het ziekehuis willen zorg dan ook voor je eventuele "vluchtkoffer".
Zover ik weet is het op (bijna) elk moment mogelijk om naar het ziekenhuis te gaan. Bereid je voor op beide. Dan kan je op het moment van de bevalling beslissen wat JIJ wil.
Denk niet aan wat je man wil...nee jij moet je prettig voelen. Denk daar aan !!!

Veel succes

hoi mamaeef,

ik snap dat je man liever heeft dat je in het ziekenhuis bevalt en jij daarin meegaat. wat ik een beetje raar vind is dat dat hij nu geswitchd is jij nu ook gelijk.
ik wou bij de eerste ook thuis bevallen, maar mijn man wou dat ik liever in het zk beviel (oa om de rotzooi, stel dat er iets mis gaat). ik heb toen alwel aangegeven dat ik liever thuis wou.
we zijn toen naar een voorlichtingsavond geweest van het zk hier en mijn man vond het er maar een koele bedoeling ;-).
uiteindelijk keurig thuis bevallen. ook nu bij de 2e (verwacht 7 april) ga ik (als het allemaal goed gaat) keurig thuis bevallen.
dus doe inderdaad waar je zelf zin in hebt en jij je het prettigste bij voelt.
mocht je man zich zorgen maken om de rotzooi? die is opgeruimd voordat je het weet, want jij en je man zijn dan zo aan het genieten dat je geneens merkt dat het opgeruimd wordt

Je moet zoiezo je voorbereiden dat je naar het ziekenhuis moet. Soms heb je op het moment weinig keus meer.
Ik ben de vorige keer thuis bevallen, maar omdat de nageboorte niet kwam, alsnog met een ambulance naar het ziekenhuis gegaan.
Gelukkig kwam de nageboorte in het ziekenhuis meteen, waardoor ik nu toch wel weer thuis mag bevallen.

Terug
Bovenaan