Thuis bevallen

Hoi allemaal,

Wij denken erover om thuis te bevallen van ons eerste kindje.Heeft er iemand al ervaring met thuis bevallen?
Ben namelijk van het weekend bang gemaakt door allerlei verhalen over hoge kindersterfte enzovoorts.

Groetjes

Ik ben twee keer thuis bevallen en dat is beide keren perfect verlopen. Wil dus nu ook weer thuis bevallen.

De hoge kindersterfte in Nederland komt niet doordat er in Nederland veel thuis wordt bevallen. Waar het wel aan ligt is volgens mij iets waar de deskundigen het ook nog niet over eens zijn geloof ik. Mijn man had het aan de gynaecoloog gevraagd en die gaf geen eenduidig antwoord.

Bevallen is thuis even veilig als in het ziekenhuis. Laat je niet gek maken en kies wat voor jou fijn en vertrouwd voelt. Ik twijfel tussen ziekenhuis of kraamhotel. Reden dat ik niet thuis wil/kan bevallen is dat ik bij complicaties het huis niet uit kan. We wonen op de derde verdieping en ik zou dan door de brandweer uit huis getakeld moeten worden... Kortom, laat maar zitten haha!

Je moet je niet gek laten maken door al die verhalen.

De 1e x bleven we thuis, alleen moest ik met Ambu naar zieknhuis, maar dat ging allemaal heel snel en heb er geen rotgevoel aan overgehouden...de 2e is ingeleid dus moest in het ZH en nu wil ik weer thuis proberen.

Bedankt voor jullie reacties, ik ben weer gerust gesteld. We wonen in de Randstad en er zijn 6 ziekenhuizen in de buurt, mocht er toch een complicatie optreden, ben ik daar snel genoeg denk ik. Wij gaan lekker thuis rommelen. Vooralsnog heb ik daar het meest relaxte gevoel bij!

Groetjes!

Hoi Keesje,

ik ben drie keer thuis bevallen en ik vond het heerlijk. Geen auto rit tijdens de weeen en lekker je eigen omgeving.
Helaas moet ik er nu wel over nadenken, want het ziekenhuis bij ons in de buurt heeft de kraamafdeling gesloten :-(
Als er nu wat aan de hand is ben je zo 3 kwartier verder voordat je in een ziekenhuis bent en dat geeft me toch wel een vervelend gevoel...
Maar als je meerdere ziekenhuizen binnen handbereik hebt zou ik zeggen: Als je gevoel zegt 'thuis bevallen': DOEN!

Liefs!

Haihai,

Ik ga lekker thuis bevallen hoor, mits er voor de datum niets misgaat ineens natuurlijk. Mijn zwangerschap verloopt goed, het kindje groeit goed, ik heb geen reden om me druk te maken.
En tsja als er wat mis gaat moet ik door de brandweer uit het raam gehezen worden, so be it. Ik ga er niet van uit om heel eerlijk te zijn, thuis bevallen geeft me een veel rustiger en veiliger gevoel dan in een ziekenhuis.

Ben overigens zwanger van mijn eerste.
En wil je een goed verhaal horen? Mijn zus is vorige week vrijdag thuisbevallen van een gezonde dochter op haar 1 kamer woning 3 hoog achter (dus ook geen takelmogelijkheid als dat nodig had geweest). Een snelle bevalling 04.30 - 10.28 zonder enige complicaties. Alles verliep en verloopt nog steeds perfect :)

Dus laat je niet gek maken en doe waar jij je fijn bij voelt!

Liefs

Terug
Bovenaan