Thuis blijven, werk of studeren

<p>Lieve allemaal,</p><p style="text-align: left;">Zijn er meer mama's die na de bevalling thuis blijven en niet meer gaan werken (of studeren)?</p><p style="text-align: left;">Ik wilde eigenlijk altijd, zodra mijn man en ik aan kinderen beginnen,  me helemaal focussen op de kinderen en niet gaan werken als dat mogelijk is. Ik ben nu bijna 27 weken zwanger en heb net weer een studie afgerond. Iedereen vraagt aan mij wat ik nu dagelijks eigenlijk doe en ook wat ik na de bevalling ga doen. In mijn omgeving gaat iedereen ook weer werken na de bevalling. </p><p>Dit is ons eerste kindje, we hebben verder nog geen kinderen . Is het gek dat ik thuis wil blijven? Hoe reageerden jullie omgeving?</p><p>Ik werk nu weinig (op oproepbasis) in de kinderopvang.  Dit kan ik blijven doen na de bevalling,  of ik kan ander werk zoeken of nog een studie doen. Of gewoon lekker thuis blijven en zorgen voor de kleine..</p><p>Nog een andere vraag.. zijn er hier ook die een master studie combineren met kinderen. Hoe bevalt dat?</p><p> </p><p>Alvast bedankt voor de reacties, liefs!</p>

Ik zie het zo; je kunt je hele leven lang nog werken, maar je kind groeit maar 1 keer op. Ik heb besloten in ieder geval t eerste jaar thuis te blijven. Daarna zie ik t wel 

Ja zo denk ik er ook over. Sommigen zeggen dat het lastig is om na een lange tijd weer aan t werk te gaan.  Maar dat zie ik dan wel weer denk ik dan.. 

Ik had graag thuis willen blijven, maar dat hadden we financieel echt niet gered. Als jullie denken het te kunnen, moet je het gewoon doen. 

Ik ga mijn baan ook opzeggen dalijk. Na de bevalling wil ik tenminste een half tot een jaar zelf voor mijn kindje zorgen. Werken kan ik nog heel mijn leven.. En wat anderen daarover denken maakt mij niet zoveeel uit;) 

Ik was voordat ik zwanger was al thuis ivm fobie. Ik werkte hard aan mezelf maar vond het erg moeilijk te accepteren dat ik niet werkte zoals iedereen om mij heen.
Nu ik zwanger ben, vinden mijn man en ik het juist fijn dat ik thuis ben. Ik doe vrijwilligerswerk en help steeds meer in het bedrijf. We redden het financieel en ik wil als het kindje er is sowieso thuis blijven. Het boeit me nu weinig wat anderen ervan vinden, ik voel me er nu prettig bij! 
Als je het redt en je wilt graag thuis blijven, dan moet je dat denk ik gewoon doen! Bedenk wel dat het prettig is om voldoende dingen buitenshuis te hebben met andere mensen. En als het je toch niet bevalt, dan kan je dan kijken wat je evt wilt doen. Ik vind het helemaal niet gek! ?

Ik denk dat je moet doen wat jullie goed dunkt (mits het financieel haalbaar is). Ik werk 20-24 uur per week, en vind dat juist heerlijk. Even bijkomen op het werk! Echt respect voor fulltime huismoeders, zou niets voor mij zijn. Maar dat is nou eenmaal voor iedereen anders.
Ik zou me er niet om druk maken wat anderen vinden, het is het beste voor je kind als je de situatie kiest die het best bij jou past (ook andersom dus, als je (fulltime) carriere heel belangrijk voor je is denk ik dat het beter is om parttime te gaan werken als dat niet is wat je wilt)

Terug
Bovenaan