thuis, kraamhotel of ziekenhuis??

Hallo ladies,

Ik ben eens even benieuwd wie waar 'gepland' heeft te bevallen. Op mijn curus valt me op dat ik één van de weinige ben die thuis wil bevallen. Veel dames kiezen toch voor poliklinisch. Ik woon dicht bij het ziekenhuis en ben er binnen 5 minuten mocht het nodig zijn, dus dat geeft mij een veilig genoeg gevoel. Verder lijkt me helemaal niks om met 6 of 7 cm ontsluiting als alles goed gaat je boeltje te pakken naar ziekenhuis te gaan en vervolgens als die kleine er is drie uur later weer naar huis. Nee, laat mijn maar lekker in mijn eigen huisje mijn gang gaan ;).

benieuwd naar jullie keuze!

groetjes

ps: ja weet het nooit he, maar mischien roep ik na de eerste serieuze wee wel, ZIEKENHUIS haha. Gelukkig kan dat allemaal ;)

Hoi Tilly,

Ik heb ook gekozen voor een thuisbevalling. Zolang alles goed gaat is er ook geen reden om het niet te proberen. Ik woon wel een half uur rijden van drie ziekenhuizen vandaan, maar dat was volgens de verloskundigen geen probleem.
Wel valt het me op dat er erg veel dames in het ziekenhuis willen bevallen. Om mij heen heb ik nog niemand gehoord over een thuisbevalling. Het lijkt me inderdaad ook geen doen om heen en weer te moeten rijden, maar dat heb je nooit voor het zeggen.

Groetjes!

Hey,

Ik ben voor een ziekenhuis bevalling. Het lijkt mij niks om thuis te zijn zonder arts in de buurt als er iets mis gaat.

Maar je weet nooit hoe het gaat, wie weet gaat het wel zo snel dat er geen tijd is om het ziekenhuis te bereiken.

Groet

Yvonne

@ Anouk, ja in het begin hadden wij dat ook. Dat mijn vriend het niet zo'n fijn idee vond. Maar uiteindelijk zei hij wel van: jij moet het doen en als jij je er wel prettig bij voelt wie ben ik dan om te zeggen dat we naar het ziekenhuis gaan. Zijn jullie er al uit of nog in overleg wat het wordt ;).

groetjes

ik ga ook thuis bevallen. is me de vorige keer goed bevallen. net zoals tilly zei kan ik me niet voorstellen dat het nog fijn is om bij 6/7 cm nog naar het ziekenhuis te moeten als het thuis lekker gaat. ik ben bij me eerste bij 8cm nog ff lekker in bad gaan liggen kan me niet voorstellen dat je dat in het ziekenhuis ook doet.

Ik ga in het ziekenhuis bevallen,zijn van de week wezen kijken bij de verloskamers en veel info gekregen
zelf vind ik het een prettig idee om te weten dat alles bij de hand is zuurstof enzo en evt pijn bestrijding hoewel dat in eerste instantie niet de bedoeling is maar je weet maar nooit hoe het gaat lopen als je al 48 uur bezig bent lijkt dat me wel prettig.

Ik ben er nog niet helemaal uit, ik denk dat ik poliklinisch ga bevallen. Wij wonen in een portiekflat onder lift, dus ik ben zogezegd een 'grensgeval'.

Maar weet je, volgens mij kun je op het moment zelf nog anders beslissen als je wilt. Als de bevalling zeer voorspoedig verloopt, waarom zou je dan nog weggaan? En als het toch niet zo loopt als je had gehoopt, kun je altijd alsnog naar het ziekenhuis!

Dus volgens mij kun je nog zo'n beetje kiezen tot het laatste moment, mocht je twijfelen.

Terug
Bovenaan