thuis of in het ziekenhuis bevallen?

Hoi,

Als het allemaal gaat zo als het hoort te gaan dan wil ik hell graag thuis bevallen. Ik zie dan ook geen reden om naar het ziekenhuis te gaan. Bij onze eerste zijn we ook eerst thuis geweest, ze lag toch een beetje gedraaid waardoor ze er niet zo uit kon. Toen zijn we wel naar het ziekenhuis geweest waar ze met de vacuumpomp ter wereld is gebracht. Ze is om 11.00 geboren en om 15.00 was ik weer thuis. Heerlijk.
Maar ik woon ook 2 straten van het ziekenhuis af, dus als er iets is dan ben je er ook zo.

Groetjes nynke

Mijn vorige zwangerschap had ik er voor gekozen om poliklinisch in het ziekenhuis te gaan bevallen. In de loop van de zwangerschap is dat een medische indicatie geworden en moest ik dus zowieso in het ziekenhuis gaan bevallen. Ook deze zwangerschap heb ik geen keuze en wordt het een ziekenhuisbevalling. Ik moet zeggen dat ik dat geen enkel probleem vindt want als het goed gaat mag ik ook snel weer naar huis. In het ziekenhuis is alles bij de hand en de troep blijft ook lekker daar. Ik woon namelijk 20 minuten van het ziekenhuis en als er echt iets is is 20 minuten rijden best ver. Ik vind het wel ok zo.

Groetjes Anja

Ik had er bij mijn eeste voor gekozen om poliklinisch te bevallen. Achteraf maar goed ook, anders had ik alsnog met gillende sirenes  naar het ZH  gemoeten. Ze lag met het hoofdje scheef voor de opening en  was er zonder hulp niet uitgekomen. Dus ik kies bij deze weer voor een poliklinische bevalling. Als alles goed gaat, ben je dezelfde dag weer thuis!

Hallo,

Ik ben 17 weken zwanger van de eerste en ik wil bijna 100 % zeker in het ziekenhuis bevallen. Daar is alles bij de hand en het ziekenhuis is 30 minuten rijden als het mis mocht gaan. Maar thuis bevallen lijkt me ook wel iets hebben.

Gr. Jo

Alvast bedankt voor jullie reacties. Ik ben er nog niet helemaal uit. Het hangt er vanaf. Wij wonen echt super dicht bij het ziekenhuis en als er geen reden toe is, denk ik dat ik toch liever thuis beval.

Groetjes, Marisa

Bij ons vorige kindje ben ik gewoon thuis bevallen, al was er wel sprake van een ziekenhuisbevalling. Ik vond het wel lekker thuis, want ik liep telkens van de douche naar mn bed. En ja, je eigen douche is toch het lekkerst he?!
Nu zou ik ook graag weer thuis willen bevallen, maar het is niet zo dat het perse moet ofzo. Mocht het toch anders zijn, het zij zo! maar ik kies er niet zelf voor.

Heerlijk om na de bevalling ook onder je eigen douche te staan en dan lekker in je eigen schone bedje te kruipen...

Hoi,

in het ziekenhuis! maar heb hier (Canada) geen keus. Ik geloof dat als je echt in een stad woont er wel verloskundigen zijn die eventueel je thuis begeleiden maar dat kan waar ik woon in elk geval niet.
Aan de andere kant vind ik het ook helemaal niet erg om in het ziekenhuis te bevallen en misschien dat ik er in Nederland ook wel voor had gekozen. Toen mijn dochter werd geboren waren ze haar hartslag op een gegeven moment kwijt en hebben ze haar snel gehaald met vacuumpomp. Er was ook meteen een andere arts bij, vond dat allemaal wel geruststellend en moet er niet aan denken dat ik thuis was geweest.

Groetjes

Terug
Bovenaan