Thuis of in het ziekenhuis?

Beste dames,

Wij hebben thuis een verschil van mening over een wel erg belangrijke beslissing.

Ik zou graag thuis willen bevallen en mijn vriend wil héél graag in het ziekenhuis bevallen.
Hij heeft helaas van enkele vrienden te gruwelijke verhalen gehoord, waardoor hij het ontzettend ondoordacht vindt om thuis te bevallen.

Ik vind een bevalling in eerste instantie een
gevoels- en vertrouwingskwestie. Als alles goed gaat vind ik het fijn om in mijn eigen douche te kunnen staan, in mijn bed te kunnen liggen en rond te kunnen lopen door het huis. Mocht het niet goed door zetten of kan ik niet meer tegen de pijn, dan kan ik altijd nog naar het ziekenhuis (hartje Amsterdam) is mijn mening. Echter we wonen één hoog en mijn vriend is bang dat wanneer het echt mis gaat er een brandweer aan te pas moet komen.

De tussenoplossing een bevallingskamer heb ik ook bedacht. Echter is dat precies hetzelfde als thuis bevallen, want zodra je een ruggenprik wilt of het gaat mis moet je alsnog naar het ziekenhuis.

Ik vind zijn gevoel en mening in de bevallingskwestie ook erg belangrijk, want het gaat om ons meisje....

Dames wat vinden jullie ervan?
Liefs Lucy....

Doen wat goed voor jezelf voelt. Is makkelijk gezegd, zeker als de meningen verrschillen. Maar ik ben zelf van mening dat jij als vrouw wel leidend bent in deze beslissing. Jij moet tenslotte de prestatie leveren. Als je zwangerschap zonder complicaties verloopt zie ik ook geen reden waarom de bevalling horror zou moeten zijn. Het is bij iedereen anders en mensen hebben helaas de vervelende gewoonte om de meest verschrikkelijke verhalen te willen vertellen aan aanstaande ouders. Waarom? Dat is mij echt een raadsel! En als het thuis uiteindelijk moeilijk gaat kan je toch altijd nog naar het ziekenhuis? Overleg anders sowieso ook samen met de verloskundige.
Succes in ieder geval!

Grz Ilse

volg hierin toch waar je jezelf prettig bij voelt en bespreek dit met je partner en verloskundige.
Kom je gemakkelijk weg uit jullie woning mocht je toch naar het zh moeten??
Jij hebt de taak gekregen om te zorgen dat hij/zij er komt en heb naar mijn idee wel het hoogste woord hierin...

Zelf wilde ik altijd al in het zh bevallen.. mijn man heeft het niet zo op zh maar gelukkig is hij het wel eens met mijn keuze.

Succes!

X

dat is een moeilijke keuze maar ze laten je echt niet thuis bevallen als ze twijfelen dan sturen ze je gewoon door ze nemen geen risico's anders laat hem eens met de verloskundige praten en zijn angsten voor leggen misschien dat zei kan helpen met de keuze dat hij ook van een ander hoort hoe het kan en wat dan uiteindelijk jullie keuze wordt ik wou ook thuis mijn vriend wou ziekenhuis hij heeft toen de keuze bij mij gelaten omdat ik moest bevallen om het zo maar te zeggen ik zou toen thuis bevallen maar moest toch naar het ziekenhuis omdat de kleine in het vruchtwater had gepoept

Ik wilde ook eigenlijk graag thuis maar wij wonen 3 hoog zonder lift en dus mocht ik niet eens thuis bevallen dus zo werd de keus toch voor mij gemaakt.

De vk vertelde me dat er voorlichtings avonden in het ziekenhuis zijn waar je kan kijken hoe zo'n bevallings kamer eruit ziet en wat je kan verwachten misschien is dat nog een idee om toch even naar te gaan kijken misschien valt het je dan zo mee dat je er toch voor wil kiezen.

De vk vertelde ook dat je zoizo thuis blijft tot je genoeg ontsluiting hebt en dan ga je pas op het laatste moment naar het ziekenhuis je hebt dan als het ware alleen de rotzooi niet thuis.

Succes met de keuze!!!

liefs Fiona

Terug
Bovenaan