thuis of niet

hallo, ik ben in september uitgerekend van mijn eerste. hebben jullie ook een onangenaam gevoel bij de verloskundige waar je bij bent? Heb echt het gevoel dat het een lopende band is en ik sta steeds binnen vijf minuten weer buiten bij iedere controle. echt heel onpersoonlijk.

Dat heb ik dus ook ben 30 sept uitgerekend. Laats was het zo erg dat we een uur hebben zitten wachten, toen ik er wat van zei, zei de vk ja het loopt altijd wat uit. Waarop ik antwoorde fijn gevoel voor als ik moet bevallen!!!!
Of je nou thuis of in het ziekenhuis bevalt je vk is er altijd bij fijn he??

Liefs Moniek

Dit is reuze vervelend wanneer het je overkomt. Probeer het gewoon eens aan te kaarten bij de volgende controle as ze vraagt of je nog vragen hebt. Als het goed is staan ze er open voor, want het is vast hun bedoeling om iedereen met een fijn gevoel de deur uit te laten gaan. En als je echt het gevoel hebt dat het niet klikt, wat natuurlijk gewoon kan, kijk dan bijtijds uit naar een andere praktijk.
En Moniek, de verloskundige die het spreekuur doet, hoeft meestal niet naar bevallingen, zo is het in mijn praktijk tenminste geregeld. Maar een keer uitlopen kan natuurlijk, al is een uur wel erg ruim. Maar dan is te hopen dat ze daarna ook ruim de tijd voor jou neemt.

Ik zou het zeker aankaarten. Vooral voor een bevalling - persoonlijker kan het toch niet worden. Bj mijn 1e zwangerschap begeleide (als je het dat kan noemen) mijn ex-huisarts mij. verschrikkelijk gewoon. Naarmate ik verder in de zwangerschap was des te meer dat ik een hekel aan hem kreeg. Ik heb uiteindelijk toch medische indicatie gekregen maar heb na de bevalling alsnog een andere huisarts gezocht. Probeer iemand te vinden waarbij je jezelf op je gemak voelt en die je ook vertrouw. Als je het idee krijgt dat iemand je naar buiten wil werken dan nodigt dat niet uit om vragen te stellen. Veel succes ermee!

je kunt nog wisselen hoor, heeft een vriendin van mij ook gedaan. ik vond mijn praktijk ook niet echt geweldig.
het is een maatschap en dan heb je elke keer een ander. uiteindelijk ben ik in het zkh bevallen, vanwege groen vruchtwater. daar had ik echt supermensen, mede door hun is mijn bevalling een geweldige ervaring geworden. het is heel prettig als je vertrouwen hebt in de mensen die je helpen bij de bevalling. ik hoop ooit een tweede keer zwanger te raken maar ga dan bij een andere praktijk.
sterkte met je beslissing...

Heb ook gehoord dat je kunt veranderen van verloskundige als het echt niet klikt. Wel erg vervelend voor je dat het zo loopt, want een zwangerschap en bevalling is toch wel een heel intieme en belangrijke gebeurtenis. Heb zelf gelukkig deze ervaring niet.
Veel succes met het nemen van een besluit.

Mondig zijn en het aankaarten! Als het niet lukt meteen op zoek gaan naar een ander. Bevallen is zo iets persoonlijks en intiems, je moet er niet aan denken dat je op dat moment je niet op je gemak voelt.
Ik vind dit echt een nadeel van ons 'fijne' nederlandse systeem. De vk's hebben het zó druk dat je als zwangere of barende vrouw makkelijk in de knel komt.

Terug
Bovenaan