Thuis of ziekenhuis

Na maanden van uitzoeken en vragen heb ik eindelijk een antwoord op mijn vraag gekregen en ben ik eigenlijk helemaal niet medisch...
Ik loop al vanaf 7 weken zwangerschap bij de gyn en vond dat erg fijn hoor! Veel echo's gehad en het is echt een super fijne arts.
Altijd dus gedacht dat ik in het ziekenhuis zou gaan bevallen....
Maar dat is dus nu niet meer echt verplicht...
En nu ben ik echt even in twijfel...wat zal ik doen...
Thuis bevallen lijkt mij echt zo speciaal en fijn, zeker omdat de kids dan thuis kunnen blijven en er meteen bij kunnen zijn...
Nu, bijna 35 weken zwanger, ga ik morgen maar eens een verloskundige bellen...kijken of zij het aandurven en wat zij adviseren...

Wat denken jullie?
En wat zijn jullie keuzes, als jullie die hebben natuurlijk???

Liefs Brigitte

Hey meid.

Wat fijn dat je nu een keuze hebt!
Maar ja dat brengt natuurlijk ook een hoop twijfel met zich mee.
Je kan even afwachten wat de vk zegt.
Wat adviseerd je gyn dan? Of laat hij de keuze echt bij jou?

Ik zelf zou toch voor de zkh bevalling gaan.
Door het verloop van mijn eerste bevalling wordt ik een beetje naar als ik alleen al aan een thuis bevalling denk.
Maar goed ik sta er natuurlijk ook niet blanco meer in.
Bij de eerste dacht ik er ook heel anders over.

Succes met je keuze.

Liefs Danielle

Hey Brigitte,

Wel fijn dat je nu kan kiezen. Hoewel je natuurlijk nooit weet of je alsnog naar het ziekenhuis moet.
Ik wilde voordat ik naar de gyn ging toch graag thuis bevallen, maar heb ook gezegd dat ik het moment zelf wel zou afwachten, misschien dat ik dan nog graag naar het ziekenhuis zou willen.. Maar i.v.m diabetes en de groei van het kindje moet ik nu in het ziekenhuis bevallen. En moet eerlijk zeggen dat ik het ook wel een fijn idee vind dat alles bij de hand is.
Je kan het natuurlijk ook afwachten als de VK het ook geen probleem vindt als je thuis bevalt.
Kan me voorstellen dat je het fijn vindt om thuis te blijven. Ik heb geen ervaring dus weet niet wat ik het fijnste zou vinden.

Heel veel succes met je keuze!

Groetjes Kim

Fijn dat je die keuze zelf mag maken. Bij mijn eerste wilde ik graag thuis bevallen maar wegens een te hoge bloeddruk werdt ik ingeleid in het ziekenhuis. Achteraf was ik heel blij dat ik daar was want nadat mijn zoontje geboren was brak de navelstreng af met als gevolg dat ik dus heel veel bloed verloor en moest ik moet spoed geopereerd worden. Dit had ik dus thuis niet mee willen maken. Hierdoor heb ik heb ik een medische indicatie en mag ik niet thuis bevallen, maar ook al had dat wel gemogen dan had ik toch voor het ziekenhuis gekozen. Nu ga ik bevallen via een geplande keizersnede omdat de kleine in stuit ligt. Ik heb dus geen ervaring met thuisbevallen maar ik zelf vindt het een veiliger idee om in het ziekenhuis te zijn. Van al mijn vriendinnen die thuis zijn bevallen is er niet 1 geweest die niet als nog naar het ziekenhuis moest halverwege en dat lijkt me nu ook geen pretje. Suc6 met het maken van een beslissing en doe waar je je goed bij voelt.

Bij de eerste wou ik graag in het ziekenhuis bevallen, toch een veiliger idee. Ziekenhuis was toen hier nog om de hoek, 5 min rijden. Dus de keus was snel gemaakt, ik moest toen ook naar het ziekenhuis omdat ze in het vruchtwater had gepoept. Maar moest niet veel later in het ziekenhuis aankomen zo snel ging het. In totaal 3 uurtjes. Nu is de kraamafdeling hier dicht dus moet ik zowiezo een half uur rijden naar het ziekenhuis. Dus heb ik besloten om het thuis te proberen ook omdat het zo snel bij Yara ging en het lijkt me ook fijn voor Yara als de kleine geboren is dat ze dan gewoon lekker in haar vertrouwde omgeving de baby voor het eerst ziet. Ik kijk er nu erg naar uit om thuis te bevallen, terwijl ik er bij Yara niet aan moest denken.

Bij onze zoon wilde ik graag naar het ziekenhuis.
Uiteindelijk kreeg ik een medische indicatie ( langdurig gebroken vliezen en geen weeenactiviteit).
Ben uiteindelijk Ingeleid. Mijn zoontje heeft een moeilijke start gehad, Ik ben blij dat wij de eerste 2 dagen in het z,huis waren en alle zorg de gehele dag bij de hand hadden. Deze keer wil ik ook graag weer naar het ziekenhuis, ik weet niet hoe het zal gaan als je thuis begint met je bevalling en halverwege naar het z,huis moet.
op dit moment kiezen we voor het z,huis.
De definitieve keuze maak je toch pas als je echt gaat bevallen.

Grtjs

Terug
Bovenaan