Thuis werken

A

Anoniem

Guest
Zijn er nog meer moeders die (deels) thuis werken? Ik geef twee avondlessen op de donderdag en bereid die thuis voor (verder werk ik nog niet). Af en toe vind ik het wel moeilijk hoor, om werk en kind te combineren. David slaapt meestal wel goed overdag maar heeft ook wel dagen dat hij veel huilt of slecht slaapt (zoals vandaag). Dan zit je  bijvoorbeeld te werken en ondertussen probeer je te besluiten of je hem uit bed haalt of nog eventjes laat huilen (misschien valt hij toch in slaap?) en je hebt voor geen van beide dingen  100% aandacht.

Ik ben blij als hij straks 2 dagen naar de creche gaat (vanaf april) en ik lekker rustig kan werken. Ik geef begin april nog wat avondlessen en dan is dat gelukkig ook klaar en ga ik overdag lesgeven. Dan  heb ik op mijn vrije dagen hopelijk ook gewoon de volle aandacht voor David!

Nee, ik werk niet thuis.
Maar het lijkt mij soms handig, maar inderdaad soms ook niet.
Net wat je beschrijft, dat je bij geen van de dingen 100% erbij bent.
Je kan je niet volledig concentreren op David, maar ook niet op je werk.

Dus ja, het lijkt mij best handig soms, maar dan toch ook weer niet.
Ik werk zelf parttime in de beveiliging, werk avonddiensten tot 01:00 s'nachts, voordeel is dat je dus pas laat naar je werk gaat, nadeel korte nachten, lange dagen. Nou werk ik max. 2 avonddiensten doordeweeks, dus dat is goed te doen, meer zou niet fijn zijn

Ja, het heeft absoluut zijn voor- en zijn nadelen. Voordeel is dat hij nog lekker elke dag thuis kan zijn deze maand. Hoeveel uur werk je dan per week (of wisselt dat)? En heb je dan flexibele opvang? Lijkt me wel zwaar hoor, zulke korte nachten! Ik vind het al zwaar als ik er 's nachts een keer  uit moet om hem in slaap te sussen (of soms voeden), terwijl ik nu nog elke ochtend na de eerste voeding weer  kan gaan  slapen!

We hebben nauwelijks opvang, mijn moeder komt hier rond 16:00 op de dagen dat ik avonddienst heb, want dan ga ik om half 5 naar mijn werk en mijn man is om half 6 thuis.
Mijn moeder komt dus echt een uurtje overbruggen. Verder zorgen wij volledig zelf voor onze dochter, wat we allebei ook heerlijk vinden.

Ik 100 uur per 4 wkn, dus 13 periodes per jaar
Gemiddeld is dat zo drie diensten van 8 uur per week en een ATV dag.
Omdat het max. twee keer per week is dat ik avonddienst heb, valt het mee. In het weekend is mijn man natuurlijk thuis, dus dan heb ik er geen omkijken naar, want dan gaat hij ook s'morgens eruit als onze dochter wakker wordt.

Ook hier zitten voor en nadelen aan, maar goed, het is goed te doen en zo kunnen we bijna volledig zelf voor onze dochter zorgen.
En ik ben 1 weekend per periode ook gewoon vrij, dus we hebben ook sowieso ook weekenden waar we allebei vrij zijn.

Thuiswerken met de kids thuis zou voor mij mission impossible zijn...
Ik werk vanaf april t/m oktober  en dan gaan de 2 oudsten naar de kdv( hier vanaf anderhalf jaar)  en voor  beebje komen m'n ouders 1 voor 1 en 2 maandjes ofzo samen over. Het hele seizoen!
Werken is voor mij ff bijkomen want ik heb nog nooit zo hard gewerkt als nu met de 3 smurfjes...   Don't get me wrong, ik zou ze voor geen goud willen missen en ze zijn maar 1x en zoooo kort klein....

groetjes,Priscilla

Terug
Bovenaan