thuis / ziekenhuis?

Hoi Dames,
Hier ook al weer 41 weken en 1 dag.
Maandag naar ziekenhuis voor controles.
Ben eigenlijk vergeten te vragen tot welke datum ik gewoon thuis mag bevallen?
Weten jullie dat. Is dat 42 weken.
Wil graag weer thuis bevallen, maar dan moet uk zich wel zelf aandienen.
En hij maakt nog geen enkele aanstalten
Gr een ongeduldige mama.

Hoi,

Zolang er verder geen medische indicatie is dan mag je naar mijn weten thuis bevallen tot 42 weken, daarna ben je medisch en moet je in het ziekenhuis bevallen.

Succes meis, ook hier wachten we nog en nog geen teken op komende bevalling.

Liefs Nanda

Hoi Nanda,
Volgens mij zijn wij net zo ver of heb ik dat mis?
Valt niet mee he dat wachten. En hier ook nog geen teken van een aankomende bevalling.
Heb jij al een afspraak in het ziekenhuis?
Succes en ik vind vaderdag wel een mooie dag
Anita

Hoi,

Loop geloof ik 1 dagje voor, was vorige week donderdag uitgerekend. Ik ben afgelopen week 2x in het ziekenhuis geweest, strippen bij de vk wilde niet en ze hoopte dat ze me wilde inleiden. Helaas niet dus. Maandag weer naar de gynacoloog voor controle, vruchtwater, ctg enzo!

Inderdaad wachten is niet leuk meer, maar ja wat kan je doen. Vandaag is het eindelijk iets onrustiger, maar nog niet serieus. Wij zeggen ook vaderdag is wel een mooie dag, maar iedere dag vind ik op dit moment wel een mooie dag als hij maar snel komt

Sterkte meis, hoop ook voor jouw dat hij snel mag komen.

Liefs Nanda, 41+2

Hoi,
Je mag gewoon tot 42 weken thuis bevallen, dat weet ik zeker.
Van mijn dochter was ik dat ook van plan toen liep ik ook tot week 42.
Als je eenmaal op de 42 weken zit dan draagt de verloskundige je over aan de gynaecoloog en vanaf dat moment ben je medisch en mag je niet meer thuis bevallen, waarschijnlijk leiden ze je dan meteen in althans dat deden ze bij mij wel.

Ik hoop ook echt dat mijn kleintje zich dit keer wel zelf aankondigt al is mijn keus om in het ziekenhuis te bevallen maar het lijkt me wel zo fijn als alles spontaan begint.

Groetjes Mirella

Terug
Bovenaan