thuisbevallen

ik ben nu 32 wkn. zwanger van de tweede en heb een goede ervaring met een poliklinische bevalling. maar ik twijfel nu, thuis lijkt me nl. ook wel prettig lekker in je eigen omgeving en je hoeft niet heen en weer naar het ziekenhuis. vorige keer heb ik de terugrit als zeer vervelend ervaren. Kan iemand mij adviseren over thuisbevalling en wat er allemaal bij komt kijken??
 
Ik doe veel thuisbevallngen voor mijn werk (kr.verzorgster) en die bevallingen gaan eigenlijk altijd goed als er iets is wat de VK niet vertrouwd wordt je direct doorgestuurd. Ik weet niet hoe je 1e bevalling is gegaan, maar als die normaal verlopen is dan kun je gerust thuis bevallen. De troep waar de meeste mensen zich zorgen over maken valt reuze mee. Als je bevallen bent en de baby nagekeken dan ga je lekker douchen en ondertussen ruimen wij de troep op. Het voordeel is dat je niet meer na die tijd in de auto hoeft te stappen, want bij een poliklinische bevalling moet je eigenlijk na 2 a 3 uur weer naar huis ook al is dat ´s nachts en de polibevalling moet je zelf betalen. Maar je moet bevallen waar jij je het veiligst voelt, als je besluit om thuis te bevallen en je wilt op dat moment toch niet dan kun je altijd nog naar het ziekenhuis.

Succes met je keuze en een fijne zwangerschap verder.

Groetjes Sannie
 
Hoi,in principe als je eertse bevalling goed is verlopen, zal de tweede bevalling vlotter verlopen. Het verschil met thuisbevallen hoeft(mits alles goed verloopt) is dan ook niet zo groot, je kunt lekker in je eigen bed,douche,bad wat je ook wilt de weeen opvangen en de verloskundige begeleid, de kraamverzorgster zal rond een cm of 8 opgroepen worden om het laatste stukje te helpen. Als het goed is bevat je kraampakket alle spulletjes die nodig zijn, zoals celstof matjes,kraamverbanden etc. En als jullie kindje eenmaal geboren is kun je rustig bijkomen/douchen en je laten verzorgen door de kraamverzorgster!! Wat bij een 2e ook wel makkelijk is dat als je 's nachts zou bevallen je andere kindje in eigen bed kan blijven (als kraamverzorgende zie ik dit vaak)....
Maar goed al met al moet je wel doen wat jullie het beste gevoel geeft en als je het nog eens bespreekt met je vk, zal ze ook aangeven dat je altijd ook tijdens de bevalling van gedachten mag veranderen.
Succes met je keus!!
Debby
 
Hoi,

Persoonlijk kan ik het zeker aanbevelen en hoop ook deze keer weer thuis te bevallen.
Ik vond het zeer relaxt om in ons eigen huisje te zijn,heb ook de weeen op de wc opgevangen(weeenstorm)en ben daarna rustig op bed gaan liggen om te bevallen.Was in het begin een beetje bang voor de rotzooi maar hier is niks van te zien.Na de bevalling lagen mijn man en ik heel relaxt op bed met onze dochter,werd zij nagekeken,is mijn man iedereen gaan bellen en toen ik gedoucht had was het bed verschoont,waren mijn ouders er al en hebben we heerlijk met z'n allen koffie gedronken.
Kan niet anders zeggen dan dat ik het als heel relaxt heb ervaren,geen haast,niks.
Hoop dat je hier iets aan hebt.
Groetjes Liel
 
Terug
Bovenaan