thuisbevallen

waarom wil hij het niet??? Ik denk namelijk dat het het belangrijkste is waar JIJ je het prettigst voelt en niet je man!!! Het zou fijn zijn als jullie dezelfde gedachten zouden hebben, maar jij moet het werk doen en dit moet je doen in een omgeving waar jij je het prettigst voelt.

Ben het helemaal eens met bovenstaande anoniem. je moet bevallen waar jij je prettig bij voelt. In het ziekenhuis ben je zo als het thuis niet lukt en als je `s nachts bevalt dan moet de arts ook uit zijn bed gebeld worden, deze zit evht niet op de stoel te wachten totdat er weer iemand binnen komt. Ik doe zelf veel thuisbevallingen voor mijn werk maar er worden echt geen onnodige risico`s genomen hoor! Wat is idd zijn reden om niet thuis te bevallen!
Groetjes Sannie

Ik denk dat het heel verstandig is om met je man te bespreken wat precies zijn reden is om het niet te willen. Misschien is hij ergens bang voor, dat hij er alleen voorstaat omdat de VK te laat komt of zoiets??? Misschien scheelt het voor hem als er nog iemand anders bij is (je moeder of een goede vriendin of zo?)
Misschien is het ook goed om hem er eens met andere vaders (die hopelijk positieve verhalen hebben) over te laten praten.

Het is tijdens de bevalling heel belangrijk dat jij je op je gemak voelt, dan loopt de bevalling een stuk beter en prettiger. Maar ik denk dat als je man niet op z'n gemak is jij je ook niet goed kunt ontspannen, dus het is toch belangrijk dat jullie er samen uitkomen.

Sterkte,

N.

als je vrijwillig in het ziekenhuis wilt bevallen kost je dat vaak geld ik zou daar maar even over informeren bij je verzekering op indicatie wordt het uiteraard vergoed maar ik wilde ook graag in het ziekenhuis bevallen ben toen gaan informeren het zou me zeker 365 euro kosten wat ik zelf moest betalen nou dat zijn een heleboel luiers, kleertjes of zelfs de babykamer.
dus ik ben heerlijkthuisbevallen.
succes

Terug
Bovenaan