Thuisbevalling of ziekenhuis.

Hallo meiden.

Het is misschien een beetje vroeg,om nu al te zeggen, of je thuis bevalt, of in het zieken huis, maar ik  ben benieuwd, hoe jullie daar over denken.
Ik wil het liefst thuisbevallen in mijn eigen bedje , als dat  ter zijner tijd  tenminste mogelijk is.
Alleen mijn man denkt daar toch wel iets anders over.
Hij vind het te gevaarlijk.    Volgens hem zijn er meer risico"s bij een thuisbevalling.
Weten  jullie hier meer over ???

Hoi Rond en Gezond,

tja ik kan niet met je meepraten over mijn keuze, voor mij staat al vast dat ik in het ziekenhuis ga bevallen.

Vanwege een afwijking aan mijn hart en vorig jaar hieraan geopereerd, dus ze willen me onder controle houden.

Nu moet ik zeggen dat ik het zelf wel erg prettig vind te weten dat ik dan weinig tot geen risico loop. bij een thuisbevalling loop je toch het risico alsnog naar het ziekenhuis te moeten, lijkt mij niet prettig tussen de weeën door.

Maar goed dat is ieder voor zich natuurlijk.

Je hebt nog even om erover na te denken en het is misschien ook goed het de volgende keer met je VK te bespreken, zij kan je vast wel wat voors en tegens van beide aangeven, zodat je er samen over kunt nadenken.

Liefs
Sylvia mama van *Angel en ????

Mij lijkt het wel heerlijk om gewoon thuis te bevallen hoor... Laat mij maar lekker in mijn eigen bedje liggen. Natuurlijk is het niet fijn om tussen de weeen door nog naar het ziekenhuis te moeten, mocht dat nodig zijn.
Maar mocht het lang duren, dan is je eigen bed toch wat beter lijkt mij zo. En dan kan je daarna ook lekker met je kindje blijven liggen en hoef je niet meer de auto in terug naar huis.
Maar we zullen nog een maand of 8 moeten wachten voor het zover is. Hoewel iedereen om me heen zegt dat de tijd heel snel gaat nu..

Dus eerst maar genieten van een mooie zwangerschap met z'n allen he.

Liefs, Ladygaga

hoihoi,

Bij mijn dochter wilde ik graag thuis bevallen, maar halverwege de zwangerschap kreeg ik te horen niet thuis te mogen bevallen vanwege mijn gewicht.
Dat vond ik heel erg, maar het was niet anders.
Toen ik uiteindelijk moest bevallen, ging alles zo snel dat we geen tijd meer hadden om te gaan, dus ben ik alsnog thuis bevallen. Ik had namelijk al volledige ontsluiting en persweeën toen de verloskundige voor het eerst kwam kijken.
Ik vond het heerlijk om thuis te bevallen, dus ik hoop dat het deze keer weer zo vlot gaat, zodat ik niet naar het ziekenhuis hoef.

Groetjes Hanneke

Hoi allemaal, ik kies voor het ziekenhuis. Daar voel ik me veilig. Bij m'n 1e ben ik ook in het ziekenhuis bevallen, gelukkig maar want het liep niet al geplanned! En nu dus weer. Groetjes Suzan

Hoi dames,

Ik moet hoe dan ook in het ziekenhuis bevallen en mag zelf kiezen of het een geplande keizersnee word of dat ik het zelf ga proberen (maar dan gaan ze wel voor 40 weken inleiden)
Ik ben 6 maanden geleden bevallen met een keizersnee, 15 dagen te laat. Ik ben bijna 30 uur bezig geweest met een poging om mn zoontje er op natuurlijke mannier uit te krijgen, maar hij was 9 pond en lag verkeerd. Achteraf dus verloren energie geweest. Ze verwachten dat de tweede nog groter word, als deze kleine wel goed ligt en minder groot is wil ik het graag nog een keer op de natuurlijke mannier proberen, Daalt nr 2 weer niet in en is ie weer zo groot dan ga ik toch echt voor de geplande keizersnee. De keizersnee viel me trouwens alles mee!!!!

Hallo,

Helaas heb ik deze keer ook weer geen keuze!Zou wel heel graag thuis willen bevallen, en dan in een bad.
Maar aangezien ik bij mijn eerste een keizersnee heb gehad moet ik in het ziekebhuis bevallen.

groetjes Anies

hoi hoi
hier zeker in het ziekenhuis! bewuste keuze ook.vorige bevalling ook gedaan en beviel prima. Mijn keuze komt ook vooral omdat iemand dichtbij ons ook in het ziekenhuis wilde bevallen en het ging bij haar goed omdat ze al in het ziekenhuis was. Er was geen hartslag meer te vinden tijdens de bevalling en hebben ze met speod een keizersnee moeten doen. Als ze thuis zou zijn bevallen had haar kindje het niet overleefd. Ik zou die kans niet willen nemen, dus ik hoef er niet eens over na te denken. Ziekenhuis 100% ook al zou het misschien heel fijn zijn om thus te bevallen, wil gewoon echt het risico niet lopen.mama van Ben

Terug
Bovenaan