Thuisbevalling vraagje

Hoi hoi,

Met mijn eerste ben ik met 38,5 weken ingeleid wegens zwangerschapsvergiftiging.
Ik kan me niet herrinneren dat ik spullen in huis had (behalve het kraampakket van CZ) voor een eventuele thuisbevalling.

Nu las ik ergens dat je een po moet hebben? En genoeg emmers? Een afwasteiltje?
Iemand een idee, want ik had dat dus niet in huis vorige keer.

Liefs

hoi
Ben dan wel nog nooit thuis bevallen maar heb beide keren wel alles in huis gehad Bij ons krijg je als je de bedklossen ophaalt bij de thuiszorg winkel ook standaard een po mee en verder heb je idd 2 extra emmers nodig Heb een hele lijst gekregen de kraamzorg maar ik kan hem niet zo snel vinden

Ja, dat herinner ik me ook. Bij het lenen van de klossen, kreeg ik ook een po. Dat van die emmers weet ik niet meer van mijzelf, maar heb ik wel van anderen gehoord. Ik heb me er ook niet op voorbereid. Als er een lijstje is, houd ik me aanbevolen.

Whahaha maar goed dat ik dan niet thuis bevallen was. Ik had niet eens emmers..... (nu wel, moest manlief kopen voor de kraamtijd)

Maar ons bed is hoog genoeg, dus hoef geen klossen te halen. Vandaar dat ik nooit die po heb gezien whahahaha.

Mocht iemand een lijstje hebben, houd ook ik me aanbevolen hihi

Ik ben wel thuisbevallen, onze kraamzorg had een goed lijstje bijgevoegd wat ze allemaal willen hebben voor de bevalling.

Met 36 weken hebben we bedklossen en een ondersteek (po) gehuurd bij de hulpmiddelen winkel.

Verder had ik...
2 emmers waarvan 1 met vuilniszak dus ze hoeven niet perse superschoon te zijn en ze worden ook niet echt vies

goede waskom en (oude)washandjes, met wat warm water verzachten ze de boel en verkomen ze uitscheuren

wat (oude)handdoeken

Een litermaat/maatbeker, bijv. voor het opvangen van wat vruchtwater om de kleur te bepalen enzo.

een goede lamp (mijn echtgenoot waagde het een bouwlamp op mijn ´jeweetwel´ te zetten zodat de leerlingverloskundige goed kon zien waar ze de hechtingen zette)

Verwarming op 25, en alle handdoeken enz. er lekker op leggen.

De verloskundige is ook wel praktisch hoor, die heeft bij haar eerste bezoekje om te kijken hoe ver ik was mijn man instructies gegeven wat hij klaar moest zetten.
Kraampakket, ziekenhuis gebeuren mocht er wat mis gaan, kleertjes voor de baby tussen 2 warmekruiken, een dikke stapel hydrofiele luiers, de wieg/kinderwagenbak...

Extra bakje koffie want het kon nog een lange nacht worden...
goed ik weet het verder even niet meer...

ik had bij de eerste een po(ondersteek), bedklossen en een rugsteun geleend via de thuiszorg. hier hoef je niks voor te betalen

verder weet ik ook niet wat je verder nodig hebt want ben ook in het ziekenhuis bevallen.

volgens mij werdt er op de zwangerschapsgym ook het een en ander verteld wat we nodig hadden.

succes

Als die kleine van me vanmiddag weer slaapt zal ik het lijstje van mij er is bij pakken en overtypen nu is het een en al geschop tegen me ribben aan en dat zit niet lekker achter mijn pc.

Terug
Bovenaan