Thuisblijfmama?

Wie van jullie zorgt ook fulltime voor de kids of gaat nu stoppen met werken?
Ik ben na de geboorte van onze dochter van 20mnd gestopt en dat bevalt prima.
Mijn man en ik werkte beide in de luchtvaart en dat was voor ons iets teveel onregelmatige werktijden bij elkaar.
Nu zijn we vaak met zn 4en thuis en doen een hoop leuke dingen!
Ben benieuwd of er hier nog meer thuisblijfmoeders zijn....

Liefs L81

Hoi,

Ja, ik ben ook lekker thuis bij onze 2 guppies. Gestopt tijdens de zwangerschap van nummer 1. En ik vind het heerlijk om thuis te zijn.
Mijn man werkt genoeg voor ons 2en. In het weekend zijn we saampjes thuis. Voor ons is het zo goed op het moment, tuurlijk zou een beetje extra geld altijd fijn zijn, maar ach zo zijn we allemaal gelukkig en dat is het belangrijkste.

Groetjes junimama.

ook ik ben een thuisblijf mama, tijdens de zwangerschap van de eerste werd mijn contract niet verlengd en kwam ik noodgedwongen thuis te zitten maar na de bevalling wilde ik niets liever dan altijd thuis te zijn bij mijn meisje. Vandaar dat ik thuiswerk ben gaan zoeken want we moeten gewoon iets of wat geld extra hebben, mijn man werkt veel en brengt best veel binnen maar nu de tweede geboren is kost het ook allemaal wat meer. En we hebben een huis gekocht waar we vrijdag de sleutel van krijgen dus een tweede inkomen is wel handig. Maar ik vind het ideaal zo thuis bij de kindjes en 's'avonds mijn werk doen heerlijk!!!!!!!!

Hoi,

Ik ben een soort thuisblijf moeder.
Ik zorg fulltime voor mijn tweeling (12weken) en daarnaast heb ik een webwinkel en werk ik dus vanuit huis.
Ik kan mijn eigen tijd indelen en mijn werkzaamheden aanpassen aan de kids, zij gaan boven alles natuurlijk.
Ik moet wel zeggen dat ik nu nog 16 uur gezinszorg heb, gezien het erg druk is met 2 kleintjes. Ik heb ernstige bekkeninstabiliteit en ben hiervan nog steeds aan het herstellen.
Elke morgen komt de hulp, doen we alles even samen, 's middags is het huis glad en geniet ik met volle teugen van de kleintjes.
In de avond is mijn man thuis en heb ik tijd om te werken, wat ik overigens ook tussendoor doe hoor als de kids slapen.
Ik ben blij dat ik thuis ben bij mijn kindjes en ik geniet iedere keer als ze weer iets nieuws kunnen en dan ben ik zo blij dat ik het niet gemist heb omdat ze op een kinderdagverblijf zitten.
De tweeling is voor ons een heel groot wonder en we hadden ons er al een beetje bij neergelegd dat we nooit geen kinderen zouden krijgen.
Na ruim 9 jaar "klussen", onderzoeken, operaties en behandelingen is het uiteindelijk via IVF gelukt en na een hele zware zwangerschap kunnen we nu eindelijk genieten van twee heerlijke kleintjes, een jongen en een meid, wat wil je nog meer?

Groetjes Patricia

Hej!

Ik ben ook al heel lang thuisblijfmoeder. Sinds onze jongste zoon (nu 8) ongeveer 1 jaar was, ben ik fulltime thuis. Wij hadden een combi van KDV en een oppasmoeder bij ons thuis en 1x per 2 wkn mijn schoonmoeder 1 dag. Het KDV was erg duur, en er ging helaas wat mis met de oppasmoeder thuis. Onze oudste zoon kreeg nachtmerries en zei een keer onder de douche: niet slaan (plus naam). Dus na de nodige hartverzakkingen en andere bijkomende irritaties heb ik de knoop doorgehakt. Ik at liever gras bij wijze van spreken dan dat mijn mooie kereltjes het niet goed hadden!! Wij hadden ze niet voor niets gekregen en ik besloot er op en top voor ze te zijn. Na een wenperiode van een paar maandjes, vond ik het ideaal. Manlief werkte ver weg en was ook veel onderweg voor zijn baan. Nu nog steeds met vele overnachtingen ih buitenland, dus wij vinden het fijn dat ik dan voor onze kinderen een stabiele factor ben. We hadden meer rust op die manier en dat willen we nu met Linde zo houden. Ik heb zelf een Bed & Breakfast bedrijfje aan huis, heel gezellig. Zo heb ik toch contact met mensen om me heen. En als mijn man thuis werkt, zijn we lekker samen en kan ik de zorg met hem delen (hi,hi lees taxichauffeur zijn voor twee grote jongens die van hot naar haar gereden moeten worden). Kortom, ik ben nog niet van plan om een baan te gaan zoeken buitenshuis. Ik breid liever mijn werk aan huis uit. Of doe een cursus hier of daar. We hebben het goed, niet overdreven, gewoon.
liefs Pippi

ik ben jantina en heb nu 2 kids een van 3,5 jaar en eentje van net 5 weekjes oud....ben vanaf de eerste kindje al thuis moeder en beval me prima.....als ze alle 2 op school zitten ga ik weer werk zoeken...maar vidn nu prima en voor de kids super leuk en voor mij ook alle ontwikkelingen maak ik mee heerlijk gewoon......vind als je ga werken(of moet niet anders kunne dan is het anders) dat je dan zoveel mis van je kids.....
maar ja iedereen is anders.....

groetjes jantina

Hoi hoi,

Ik ben ook thuisblijfmoeder. We hebben zo lang, 7 jaar, op dit wonder moeten wachten.
Heb al een zoon uit een vorige relatie. Ook daar ben ik de eerste zes jaar voor thuis gebleven. En nu ons wondertje er is, blijf ik gewoon heerlijk thuis.
Dan financieel maar een stapje terug. Ik kan hem in ieder geval alle liefde en aandacht zelf geven! Alleen merk ik wel dat mensen het NIET logisch vinden dat je niet werkt, en zelf voor je kind wil zorgen...zo jammer, want je krijgt het gevoel dat je je moet verantwoorden.
Herkennen jullie dit?

Groetjes Christina

Hoi,

Ik ben ook sinds Sem (2,5) full time mama..haha..het bevalt me prima..alleen heel soms voel ik me weleens alleen..klinkt stom maar ik vind dat je wel minder sociale contacten hebt..toen ik werkte was het anders dan nu..maar desondanks zou ik niet willen werken zolang de kinderen klein zijn..En Tom is nu 9 wk..dus ik ben voorlopig wel thuis..HEERLIJK!!!

Liefs Iris MvT

Terug
Bovenaan