Thuismama en toch tijd tekort!

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,
Zijn er nog meer thuisblijfmoeders op het forum..
(vraagteken doet het niet..)
En komen jullie ook tijd tekort.
Mijn zoontje is 14,5 maand en slaapt overdag 2 uur. Dan moet ik haasten (en stil zijn) en krijg niet alles af, ik moet steeds mijn planning bijstellen!
Benieuwd of meer moeders dat hebben...
Groet, Marianne

Hoi,
Ja, ik ben ook thuisblijfmama en ik kom altijd tijd tekort. Lijkt alsof ik elke dag driemiljoen dingen moet doen. Dat kan varieren van de fysio-afspraak verzetten en de verzekering bellen tot de magnetron schoonmaken en een kadootje voor een kinderfeestje kopen. Daar tussendoor moet ik zorgen dat alles gelijk loopt met slaaptijden en breng-en haaltijden van school en peuterspeelzaal. Moet ik zorgen dat alle dagelijkse huishoudelijke dingen gebeuren (zo draai ik per week zeker 9 wassen). Het voelt alsof mijn hoofd soms overloopt!
Ik heb niet een echt rustig leven.
Ivy

hallo

ik ben ook een thuis moeder, nou ik werk een avond in de weeked in horeca en ga 2x per week naar school van 19 tot 22, maar ben wel altijd met 2 kindere thuis.

Tijd te kort? Nou soms wel soms niet. Ik heb par dingen aangepast en het valt nu wel mee met de tijd te kort.
*ik heb vroeger par keer per week klein boodschapen gedaan en nu doe ik een groote boodschap per week
* ik probeer  de huishoudelijke taken verdelen, iedere dag wat doen
* ik strijk echt alleen dat wat nodig of alleen van een kant, het schild de helft van de tijd en je kan het echt niet zien dat het maar van een kant gedaan is

Ik probeert in de ochtend huishouden en s'middags met de kinderen bezich zijn.
Ik maak me ook niet zo snel druk als ik ff  geen  tijd heb voor de strijk of zo, dat had ik  wel vroeger.Laura doet vaak "helpen" met de hiushouden  of ze zijn samen met  Jordi lief aan he spelen, dan pas ik het beetje aan wat ik ga doen.

Denk dat het ook makelijker is omdat ik makelijke kinderen heb, als ik kindjes zou hebben die alleen maar aandag vragen, kon ik niet zo veel doen........

groetjes boontje

Hoi hoi
Ik ben dan een beetje thuis moeder,ik werk 18 uur in
de zorg en dan alleen 's avonds,dus overdag ben ik er wel!
Ik heb 3 kinderen,1 dochter van 5.5, een zoontje van bijna 4,
en een dochter van bijna 1 (volgende week!!!) en ik heb afgemeten
wat ik nu echt belangrijk vond in het huishouden,zoals 1x per week
in het weekend boven alles doen,stoffen,stofzuigen,dweilen en bedden
verschonen,en dan om de paar weken ramen zemen!
Strijken doe ik niet,en ik heb nooit geen kreuk....
Ik was 's nachts,zodat ik als ik de oudste op school heb gebracht
gelijk de was kan doen,dan even stoffen/stofzuigen en opruimen!
Ik loop 8x per dag heen&weer naar school,ben nog contactouder
bij de oudste op school en werk 18 uur en om het weekend! Dan nog
zwemlessen erbij en ga zo maar door! Maar af&toe moet je even een uurtje
voor jezelf inlassen,zoals nu! En minder eisen stellen,dan heb je het
ook niet zo heeeeeeeeel druk!!!!
Grtz An

Hoi,

Ik heb 3 kinderen en ben thuis, ook ik kom soms tijd tekort, je moet een beetje een ritme zien te vinden, het hoeft niet altijd helemaal opgeruimd te zijn en het is niet erg als de stijkplank een paar uur staat te wachten!
Mensen denken vaak dat je meer tijd hebt omdat je niet of bijna niet werkt, maar als je kinderen thuis hebt, moet je ze te eten geven, met ze spelen, meenemen als je boodschappen doet en ook je huishouden doen met een kind aan je been! De andere van en naar school brengen, met ze zwemmen en noem maar op!
Alles kost meer tijd als de kinderen thuis zijn, en alles word de hele dag gebruikt, de wc het speelgoed, de bedjes dus moet alles ook vaker poetsen!

Maar maak je niet druk, probeer je niet op te winden als er ooit iets niet gedaan word, je bent ook maar een mens en je bent thuis dus wil je ook eens rustig een uurtje met je kind spelen!

Gr MJ

IK ben een thuiswerkende moeder. Ik werk 5 dagen per week als gastouder en heb dus altijd kinderen over de vloer. Ik heb zelf 1 kindje, maar er lopen/kruipen hier soms wel 4 of 4 kinderen rond en dan nog naschoolse opvang.
Mijn huis is momenteel een wanorde. De enige ruimte die ik nog bij houdt is de woonkamer met daaraan grenzend de keuken. De was heb ik doorgaans wel redelijk op orde. Ik doe in principe elke dag 1 was draaien, drogen en vouwen. Dat gaat natuurlijk niet altijd goed, want de wasmachine kan niet draaien als er kindjes slapen, want die worden geheid wakker van de centrifuge.
Rond kerst en oud en nieuw heeft mijn man een poosje vrij, dan wil ik echt alles goed opruimen en schoonmaken. Ik ben nu al bezig met een schoonmaakrooster voor het nieuwe jaar. De bedoeling is dat ik dan overdag 1 ding in het huishouden doe. We hebben afgesproken dat we een moment nemen in het weekend om de komende week door te spreken. Dan kunnen we kijken welke afspraken we in de agenda hebben en welke avond we iets in huis kunnen doen. Nu maar hopen dat dat werkt:)

Groetjes, Yvette

Hoi Allemaal,

Ik ben ook thuis mama,
heb een dochter Isa van 3,5 en een zoon Luc die is vandaag jarig 1 jaar.
Hier is het ook altijd druk.

hoi hoi

ik heb 6 kids en dat gevoel heb ik ook wel eens hoor.

maar nou moet ik eerlijk zeggen dat ik een behoorlijke strakke planning heb.

s,morgens sta ik om 6uur op ,dan ga ik me aankleden,en dan roep ik tegen half 7 alle kids.

dan maak ik ze eten en breng er 4 naar school.

dan ga ik stoffen stofzuigen,wc en dweilen.

de was doe ik s,avonds bij de tv.

en de rest heb ik een vaste dag voor als mijn zoontje van 2 naar de peuterspeelzaal is.

mijn kids weten dat ik eerst mijn vaste werk aan de kant wil hebben en dan is er tijd voor hun.

liefs sil

Terug
Bovenaan