Thuiszorg geeft goed advies bij borstvoeding. Probleem lijkt opgelost.

Beste moeders.

Ik had nogal wat problemen bij de borstvoeding.
Mijn jochie dronk prima, dikke 30 min per voeding.
Maar kwam steeds op kortere tijden tot op den duur zelfs om  het uur weer. Dan huilde hij flink en was om zich heen aan het happen. Ik wist me na een week echt geen raad meer. En heb toen de thuiszorg opgebeld. Hun advies was gelukkig erg duidelijk. Als mijn jochie goed gedronken had voor zo'n 30 min dan moest hij vol zitten. En dan moest ik hem gewoon minimaal 2 uur laten liggen. Ook al was hij aan het huilen. Dit omdat mijn jochie op de duur alleen maar wakker was en niet sliep omdat hij na een voeding van 30 min een  half uurtje lag en dan weer gevoed werd voor 30 min. Dus dan kreeg hij lang niet genoeg slaap. Nu heeft hij vanaf gisteren zijn ritme weer redelijk terug gevonden. Ik laat hem gewoon wat   langer huilen. Dit mag zelfs tot 3 kwartier. En loop tussendoor even bij hem langs om hem over zijn wangetje te aaien zodat hij weer in slaap valt. Nu hoop ik dat hij dit goed blijft volhouden. Want zoals het nu gaat zie ik het in elk geval weer zitten. Wat de thuiszorg ook meldde is dat als hij echt die 2 uur bleef huilen en het lostte zich niet op dat ik weer moest bellen. Want dan kon er best wat anders mis zijn.
Voor mijn gevoel dus super goed advies. Bedankt!
Groetjes Laura.
 
Fijn dat jij zo blij bent met dit advies. Persoonlijk zou ik me door niemand laten vertellen dat ik mijn zoontje maar moest laten huilen, en al helemaal geen drie kwartier!

Het klinkt idd alsof je kindje oververmoeid was geraakt en daardoor kort sliep en vaak dronk, maar laten huilen is wat mij betreft  een behoorlijk  kind-onvriendelijke oplossing voor dat probleem. Daar zijn echt wel betere oplossingen voor!

Ken je het borstvoedingsforum? Daar geven ze betere adviezen dan dat je nu hebt gekregen. http://www.borstvoedingsforum.nl/

Maar goed, als jij nu gelukkig bent met de 'laten huilen methode', moet je dat misschien maar gewoon doen...

Groetjes,
Helena
 
Ik denk dat je kindje inderdaad oververmoeid was. Maar laten huilen vind ik persoonlijk niet de beste oplossing.
Mijn dochter was (achteraf gezien) ook vaak oververmoeid terwijl ik dacht dat ze honger had. Nu probeer ik haar vaker naar bed te brengen en ze is minder jengelig.
Wat misschien helpt is na een slaapje direct borstvoeding geven en dan even spelen en dan bij het eerste vermoeidheidssignaal naar bed. Ik voed mijn dochter overdag ook voor het slapengaan, dan slaapt ze makkelijk in, maar dat hoef je natuurlijk niet te doen.

En ik heb nog een boekentip. Het boek Lekker slapen, zonder huilen van E. Pantley. Daar staan tips in om je kindje beter  en langer te laten slapen, maar dan zonder hem te laten huilen.


Groetjes,

Linda
 moeder van Rebecca 11 november 2005
 
Ik zie nu dat je wel ongeveer doet wat ik in voorgaand berichtje zei. Hoe oud is je zoontje?
Als hij een goed slaapje heeft gedaan en hij krijgt een voeding, dan hoeft hij daarna misschien niet direct weer te gaan slapen. Als je dan even met hem speelt tot hij vermoeidheidssignalen geeft, dan kan hij misschien veel makkelijker in slaap komen en hoeft hij niet (zo lang) te huilen.
Vermoeidheidssignaal zijn:
-een afname van beweging en activiteit
-rustig worden
-interesse verliezen in mensen en speeltjes
-gaan staren
-zeurderig zijn
-in de ogen wrijven
-gapen




Groetjes,

Linda moeder van Rebecca 11 november 2005
 
Bedankt voor jullie adviezen.

Momenteel gaat het gelukkig prima.
En jullie moeten me niet verkeerd begrijpen, ik laat mijn kleintje echt geen 3 kwartier huilen, dat kan ik zelf ook niet aan. Ik laat hem hooguit een kwartiertje huilen, en dan valt hij vaak vanzelf in slaap.
Overdag geef ik hem nu om en om borst en flesvoeding, en daar slaapt hij veel beter op. Dit wel in overleg met het consulatiebureau.
Waarschrijnlijk produceer ik toch net niet genoeg melk om mijn jochie goed tevreden te houden. Want sinds gisteren kan hij weer heerlijk 4 uur doorslapen. En na het voedden leg ik hem nooit direct weg alleen als hij al in slaap is gevallen aan de borst. Maar meestal werd hij dan na een half uurtje liggen al weer wakker en begon weer om zich heen te happen en flnk te huilen. Dus voedde ik toen weer opnieuw. Nu gaat alles dus gelukkig weer zijn gangetje.
Groetjes Laura
 
Oja, en een van jullie had het erover dat je je kindje gelijk naar bed toe brengt als hij slaperig wordt. Meestal voed ik mijn kleintje boven. En na een tijdje spelen en voedden slaapt hij dan vaak in, en leg ik hem weer lekker in zijn bedje.
Groetjes Laura
 
Terug
Bovenaan