Tics

<p>Sinds een kleine half jaar vertoond mijn zoon van 5 tics met zijn mond het klakken met zijn mond of rare geluiden maken in 5 min is het al 10 x raak, ik wordt er moedeloos van. Want het geluid komt heel hard aan en mijn andere zoon van bijna 1 doet dan net zo hard mee..</p><p>In die half jaar is het zo erg geworden dat op advies van de juf hij is door gestuurd is naar de logopedie. Ik zie helaas nog steeds geen resultaat en thuis wordt het zo erg. Hij heeft het zelf niet door maar het blijft echt vervelend en ziet er onsmakelijk uit...</p><p>Iemand ?</p>
 
Ja hij heeft een broertje erbij gekregen die is nu 9 maanden sinds dien vertoont hij dit gedrag. Ja vond het ook al raar bij de logopedie
 
Ken tics ook zoals BenB zegt, als reactie/ uiting van stress. Logopedie kan vast geen kwaad, mits het de stress niet verhoogd natuurlijk. Maar verder zou ik eerder op dat gebied kijken hoe je je zoontje kunt ondersteunen. Tics gaan verder vaak zelf over, vooral niet teveel aandacht aan de tic zelf schenken. 
 
Terug
Bovenaan