tien maanden oud 40.2 graden koorts

Beste lezer,
We zijn vandaag met ons zoontje van ruim 10 maanden naar de huisarts geweest. Hij heeft koorts en we hoeven ons volgens hem geen zorgen te maken.

Voordat we naar de huisarts gingen hebben wij onze zoon getemperatuurd op 39.9 graden celcius. Nu om half vijf smiddags is dat 40.2 graden celcius.
Nu heb ik gehoord dat hoge koorts niet erg is voor jonge kinderen.

Het zit ons alleen niet lekker. We vinden het natuurlijk heel zielig voor het ventje maar we weten ook niet wanneer we aan de alarmbel moeten trekken met betrekking tot zijn temperatuur? Wanneer is zijn temperatuur op een zodanig niveau dat we ons echt zorgen moeten maken?

Wat zijn jullie ervaringen verder met zieke babies?

alvast bedankt,
Yvonne en Jacco
 
Hoi,

Onze dochter Mirthe is nog nooit echt ziek geweest, dus ik heb geen ervaringen met hoge koorts e.d. Maar als de koorts zo hoog is, zou ik een paracetamol zetpil geven (deze laat de koorts zakken), goed op je kindje blijven letten (sufheid), en ook in de gaten houden hoe het met drinken (en plassen)  gaat. En als je het niet vertrouwt toch weer terug gaan naar de huisarts, dat moedergevoel hebben we niet voor niets tenslotte!
Ik hoop dat je wat aan m'n antwoord hebt. Nogmaals: ik heb er (gelukkig) nog geen ervaringen mee, maar dit is wat ik zou doen...

Succes ermee, en ik hoop dat je kindje gauw weer beter wordt!

Groetjes Lijdi en Mirthe (11-10-05)
 
Oh ja, nog iets wat me te binnen schiet...

Ik heb weleens gehoord dat als kleine kinderen  langer dan 24 uur boven de 40 graden koorts hebben, je dan met ze naar de huisarts moet gaan.

Groetjes Lijdi
 
Hai,
Onze dochter heeft ook al een paar keer hoge koorts gehad. Hoge koorts bij baby's en kleine kinderen is niet te vergelijken met hoge koorts bij volwassenen. Kinderen kunnen snel hoge koorts krijgen en dit hoeft niet perse te betekenen dat ze zieker zijn dan met 38,5 graden koorts. Een vriend van ons is huisarts en heeft ons dit verteld.