tien maanden oud 40.2 graden koorts

Beste lezer,
We zijn vandaag met ons zoontje van ruim 10 maanden naar de huisarts geweest. Hij heeft koorts en we hoeven ons volgens hem geen zorgen te maken.

Voordat we naar de huisarts gingen hebben wij onze zoon getemperatuurd op 39.9 graden celcius. Nu om half vijf smiddags is dat 40.2 graden celcius.
Nu heb ik gehoord dat hoge koorts niet erg is voor jonge kinderen.

Het zit ons alleen niet lekker. We vinden het natuurlijk heel zielig voor het ventje maar we weten ook niet wanneer we aan de alarmbel moeten trekken met betrekking tot zijn temperatuur? Wanneer is zijn temperatuur op een zodanig niveau dat we ons echt zorgen moeten maken?

Wat zijn jullie ervaringen verder met zieke babies?

alvast bedankt,
Yvonne en Jacco
 
Hoi,

Onze dochter Mirthe is nog nooit echt ziek geweest, dus ik heb geen ervaringen met hoge koorts e.d. Maar als de koorts zo hoog is, zou ik een paracetamol zetpil geven (deze laat de koorts zakken), goed op je kindje blijven letten (sufheid), en ook in de gaten houden hoe het met drinken (en plassen)  gaat. En als je het niet vertrouwt toch weer terug gaan naar de huisarts, dat moedergevoel hebben we niet voor niets tenslotte!
Ik hoop dat je wat aan m'n antwoord hebt. Nogmaals: ik heb er (gelukkig) nog geen ervaringen mee, maar dit is wat ik zou doen...

Succes ermee, en ik hoop dat je kindje gauw weer beter wordt!

Groetjes Lijdi en Mirthe (11-10-05)
 
Oh ja, nog iets wat me te binnen schiet...

Ik heb weleens gehoord dat als kleine kinderen  langer dan 24 uur boven de 40 graden koorts hebben, je dan met ze naar de huisarts moet gaan.

Groetjes Lijdi
 
Hai,
Onze dochter heeft ook al een paar keer hoge koorts gehad. Hoge koorts bij baby's en kleine kinderen is niet te vergelijken met hoge koorts bij volwassenen. Kinderen kunnen snel hoge koorts krijgen en dit hoeft niet perse te betekenen dat ze zieker zijn dan met 38,5 graden koorts. Een vriend van ons is huisarts en heeft ons dit verteld.
Waar je alleen op moet letten is dat je je kindje niet te warm aankleed en toestopt.
Ik snap je bezorgdheid, dat hadden wij ook. Misschien dat dit je wat geruststeld.
Verder wel goed blijven controleren of de longetjes schoon klinken.
Groeten Jill
 
Hallo,

Wij hebben vorige week zondag nacht ook net zo iets gehad.
Wij hadden zondag avond onze zoon naar opa en oma gebracht omdat wij allebei maandag moesten werken en zij zouden dan op passen.
S'nachts om 24.00 uur ging de telefoon en vroegen ze of wij naar ze toe konden komen want onze zoon was helemaal overstuur wakker geworden en wilde niet meer slapen.
Hij was die dag al wel wat verkouden maar verder niets aan de hand, maar op dat moment had hij ruim 40,5 graden koorts dus wij naar de huisartsenpost gebeld en konden meteen komen.
Ze wilde eerst dat wij met onze zoon in de auto naar het ziekenhuis in Groningen zouden komen ( maar ik ga niet midden in de nacht met een ziek kind vanuit Musselkanaal naar Groningen rijden) terwijl we een ziekenhuis in de buurt hebben dus wij in de auto naar het ziekenhuis in Stadskanaal daar hebben ze hem helemaal onderzocht en vonden wel een klein verschil in de longen maar verder niet erg.
Hij heeft toen een antibiotica kuur gekregen en maandag is het gelukkig al weer veel beter gegaan de koorts was gelukkig weer gezakt. Maar wij kregen ook te horen dat wij ons wel veel te snel zorgen maakten wij hebben toen gezegt dat wij dat inderdaad snel deden maar dat dat kwam omdat onze zoon een kleine 2 maanden geleden percies het zelfde had en daar toen voor opgenomen was in het ziekenhuis en daar ruim een week heeft gelegen voor mogelijke uitdroging. want toen dronk hij ook al niet meer en at ook niet.
Misschien een beetje een lang verhaal van een bezorgde moeder maar ik wilde even reageren op dit berichtje.

Groetjes Mammajesse (04-10-04)
 
Ik heb drie kinderen en bij de eerste schrok ik me ook helemaal rot, maar negen van de tien keer is dat niet nodig. Ik zeg al 'negen van de tien keer'. Je moet altijd op blijven passen. Ik liet ze dan meestal bij ons in bed slapen (niet te warm maken) zodat ik ze in de gaten kon houden. Ook gaf ik ze voor ze naar bed gingen zeker paracetamol, want s'avonds gaat de koorts altijd nog wat omhoog. Soms gaf ik er midden in de nacht nog eentje.
Meetsal hield het een dag of drie aan (niet constant 40+, s'morgens wat lager, s'avonds wat hoger) en dan net wanneer ik naar de dokter wilde gaan, ging de koorts dalen.
Goed opletten op sufheid. Maar het blijft altijd een beetje eng, vind ik ook hoor.
Ivy
 
Na drie dagen is de koorts weg.. en op zijn hoogtepunt. Het valt allemaal wel wat mee.
Het enige is dat deze Jesse zijn flesje nu weigert. Hij eet goed! maar drinkt niet uit de fles..Ik krijg er niks in.
Wat naast diksap en opvolgmelk 3 mag zon ventje nog meer?
 
Hoi,

Altijd akelig een ziek kind. Mijn dochter van inmiddels 21 maanden heeft laatst voor het eerst oorontsteking gehad en was ook zo ziek, bah.
Zij wilde toen ze beter werd ook geen vast voedsel want ze had waarschijnlijk nog een zere keel. Ze had een hele witte tong, wat wijst op een keelontsteking.
We waren ook nog op vakantie dus ik heb het vloeibare assortiment uit de schappen gehaald. Van danoontje, tot chocomousse. Van mona schepijs tot fruithapje zonder stukken. Van alles wilde ze uiteindelijk een beetje en langzaam aan werd het beter.
Zolang de kids maar goed drinken, dus bijv appelsap, dan kan het niet zoveel kwaad.
Succes.
 
Terug
Bovenaan